دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1400 - 10:11

وفاداری مشتری با باشگاه مشتریان رایگان

قبل از اینکه باشگاه مشتریان رو تعریف کنیم باید بدونید که به چه کسی مشتری وفادار میگیم! مشتری وفادار فردیه که خریدش رو از مجموعه‌ای خاص انجام میده؛ یعنی برای خرید پوشاک فقط از برند A استفاده میکنه یا برای صرف نهار با دوستاش فقط به رستوران B میره! چرا؟ اول اینکه کیفیت مجموعه براش تایید شده و دوم اینکه اون مجموعه به مشتریانش اهمیت میده.
کد خبر : 638127
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا رابطه کسب و کارها با مشتریان به دو دسته تقسیم میشه:



  1. کسب و کارهایی که مشتری ثابت ندارن مثل نمایشگاه اتومبیل؛ رابطشون چجوریه؟ یه فرد امروز از شما ماشینی خریداری میکنه و ممکنه تا 10 سال آینده قصد تعویض خودرو نداشته باشه و این یعنی مشتری ثابت شما نیست و یک بار برای مدت طولانی خریدی رو انجام داده!

  2. کسب و کارهایی که مشتری ثابت دارن مثل آرایشگاه، کافه یا رستوران، فروشگاه پوشاک و... که این نوع مشتریان که ممکنه بارها و بارها ازشون خرید کنن!


اگه کسب و کار شما از نوع دوم باشه، برای بازگشت دوباره مشتری به مجموعه‌تون چه کاری انجام می‌دید؟ تا حالا از باشگاه مشتریان رایگان استفاده کردید؟ اصلا می‌دونید باشگاه مشتریان چیه؟ چه مزایایی براتون داره؟ و چطور می‌تونین ازش برای جذب دوباره و چندباره مشتری استفاده کنین؟



باشگاه مشتریان رایگان چیه؟


قبل از اینکه باشگاه مشتریان رو تعریف کنیم باید بدونید که به چه کسی مشتری وفادار میگیم! مشتری وفادار فردیه که خریدش رو از مجموعه‌ای خاص انجام میده؛ یعنی برای خرید پوشاک فقط از برند A استفاده میکنه یا برای صرف نهار با دوستاش فقط به رستوران B میره! چرا؟ اول اینکه کیفیت مجموعه براش تایید شده و دوم اینکه اون مجموعه به مشتریانش اهمیت میده.


حالا اون مجموعه چجوری به مشتریانش اهمیت میده؟ خب معلومه! از باشگاه مشتریان رایگان استفاده میکنه تا بتونه به راحتی هر اطلاعاتی که خواست رو براشون ارسال کنه.


حالا بریم سراغ سوال باشگاه مشتریان چیه؟ باید بگیم که باشگاه مشتریان به مدیران مجموعه‌ها کمک میکنه تا برای وفاداری مشتری برنامه‌ریزی کنن؛ بتونن به جای جذب مشتری جدید مشتری‌های فعلی خودشون رو راضی نگه دارن! به مشتریان عضو باشگاه تخفیفات ویژه بدن یا حتی دسترسی پیشرفته برای خرید محصولات جدید!


کافیه هنگام ورود به باشگاه مشتریان اطلاعات شخصیشون رو دریافت کنید تا یک شناسه منحصر به فرد براشون ایجاد بشه و زمان خرید بتونن از اون استفاده کنن.


وفاداری مشتری با باشگاه مشتریان رایگان


باشگاه مشتریان رایگان یک مزیت رقابتی


دنیای امروز با مردم چیکار کرده؟ آدم‌ها به محض دیدن یک مزیت رقابتی کوچیک مجموعه شما رو ترک میکنن و پیش به سوی مجموعه جدید میرن!! شما برای جذب مشتری جدید باید هزینه‌های هنگفتی رو متحمل بشید در صورتی که نگه‌داری مشتری قدیمی و فعلیتون خیلی کم هزینه‌تر هست!


خب باشگاه مشتریان رایگان اینجاست که به کمک شما میاد؛ می‌تونه یک مزیت رقابتی عالی باشه در برابر رقبای شما. فقط کافیه تا به بهترین شکل ممکن ازش استفاده کنید. چجوری؟ به راحتییی آب خوردن! در ادامه براتون توضیح میدیم نگران نباشید!


جذابیت‌ های باشگاه مشتریان رایگان


به نظر شما باشگاه مشتریان رایگان چه جذابیت‌هایی میتونه داشته باشه؟



  1. اولین مورد رو قبلا بهش اشاره کردیم! حفظ مشتریان فعلی. شما با شگاه مشتریان می‌تونید مشتری وفادار بسازید.

  2. از اتاق فرمان اشاره می‌کنن مورد دوم رو هم قبلا گفتیم!! مزیت رقابتی نسبت به رقبا. اگر شما جزو اولین مجموعه‌ها در راه‌اندازی باشگاه مشتریان باشید و با برنامه پیش برید حسابی با این مزیت می‌ترکونید!!

  3. باشگاه مشتریان رایگان، به برندسازی مجموعه کمک شایانی می‌کنه.

  4. با استفاده از این نرم افزار شگفت‌انگیز می‌تونید فروشتون رو در روز، هفته، ماه و سال افزایش چند برابری بدید!


شما هم می‌تونید از جذابیت‌های باشگاه مشتریان رایگان در بخش نظرات برامون بگید. ?


وفاداری مشتری با باشگاه مشتریان رایگان


مزایا و معایب باشگاه مشتریان رایگان


بله درست خوندید، مزایا و معایب باشگاه مشتریان! خب هر محصولی مزایا و معایبی داره، ما هم قراره درباره مزایا و معایب باشگاه مشتریان رایگان صحبت کنیم.


مزایا



  1. افزایش نرخ خرید


شما با ایجاد طرح‌های تخفیفی و باحال، مشتریان رو برای خرید دوباره ازتون ترغیب می‌کنین. مشتریان همیشه به دنبال تخفیف و ارزونی یک محصول یا کالا می‌گردن، براشون جذابه خب!



  1. ذخیره بانک اطلاعاتی از مشتریان


شما با در اختیار داشتن اطلاعات شخصی مشتریانتون، می‌تونین رفتارشون رو در نوع خرید، هزینه کردن و... تشخیص بدین و با توجه به الگوهای رفتاری خاص هر گروه از مشتریان یه سری تخفیفات و طرح‌های پیشنهادی خرید براشون ارسال کنین.



  1. ارتباط بیشتر با مشتری


ارتباط مداوم بین شما و مشتری از طریق باشگاه مشتریان رایگان کمک می‌کنه تا بتونین محصولات جدید رو سریع‌تر به مشتری وفادار معرفی و حس خوب اهمیت دادن رو به مشتری القا کنین.



  1. گروه‌بندی مشتریان


شما با داشتن یک باشگاه مشتریان رایگان، می‌تونین سود فروش مجموعه رو بالا ببرین! مثلا مشتریان رو به دسته‌های مشتری‌هایی با خرید کم، مشتری‌هایی با خرید بالا و... تقسیم و در نهایت بر روی دسته‌های پرسود تمرکز کنین!


معایب



  1. اطلاعات اشتباه


از اونجایی که اطلاعات شخصی رو در باشگاه مشتریان جمع‌آوری می‌کنین، گاهی ممکنه مشتریان اطلاعات رو ناقص یا اشتباه وارد کنن! از طرفی ممکنه رقبای شما در لباس یک مشتری در باشگاه مشتریان مجموعه شما ثبت نام کنه!



  1. رقابت رقابت رقابت


بله رقابت! راه‌اندازی باشگاه مشتریان بین کسب و کارها زیاد شده اما کو یک باشگاه مشتریان خوب؟! شما با داشتن استراتژی و استفاده درست از زمان و تبلیغ و تخفیفات، می‌تونین به راحتی از تمام رقبا جلو بزنین.


باشگاه مشتریان رایگان چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟


باشگاه مشتریان صرفا راه‌اندازی و جمع آوری یه سری اطلاعات شخصی مشتریان نیست! و شما باید بر اساس داده‌هایی که دارید بتونید خدمات و پیشنهادات ویژه‌ای رو به مشتریان عضو باشگاه ارائه بدین تا نظرشون رو برای خریدهای بعدی جلب کنین. استفاده از راهکارهای زیر به شما در این امر کمک می‌کنه:



  1. پیشنهادات ویژه برای مشتریان وفادار


استفاده از کلمات انحصاری برای محصولات و خدماتتون به مشتری این حس رو القا می‌کنه که واقعا وارد یک جمع خاص شده! یعنی برای شما یک مشتری تافته جدا بافته‌اس!! پس نباید این تصور رو خراب کنین، چرا که دقیقا این افکار برای خرید دوباره به از شما کمک می‌کنه.



  1. تکرار کمپین‌های وفاداری برای باشگاه مشتریان رایگان


اگه مشتری حس کنه فقط برای خرید دوم تخفیف دریافت می‌کنه و دیگه خبری از پیشنهاد ویژه نیست، برای خریدهای بعدی سراغتون رو نمی‌گیره! پس باید یه ریتم تداومی رو در تخفیف و خریدها حفظ کنین. البته این نکته رو در نظر بگیرین که اگه تخفیف رو برای خرید دهم بزارین، چون مقداری دور از تصور مشتریه، بازهم امکانش زیاده که سمت شما نیاد!



  1. با باشگاه مشتریان رایگان، مشتریان رو برای انجام وادار کنید!


وادار کنیم؟ بله! باید پیشنهادات وسوسه انگیزی رو ارائه بدین که مشتری وادار به انجامش بشه و نتونه دست رد به سینه شما بزنه! البته درخواست‌های زیاد هم باعث کلافکی مشتری میشه و فکر لغو عضویت به سرش میزنه!!!



  1. معامله برد - برد در باشگاه مشتریان رایگان


برای طراحی یک باشگاه مشتری، باید تعامل رو طی یک رابطه برد - برد حفظ کنین؛ یعنی اگر به مشتری تخفیفی ارائه دادین، ازش درخواست یک اقدام متقابل رو داشته باشین. (مثلا معرفی مشتری جدید) با این معاملات و رابطه‌ها ارزش واقعی به مشتریان بدین.


باشگاه مشتریان رایگان مشکل ‌گشای کسب و کارها


خب حالا که با باشگاه مشتریان آشنا شدید، بهتره به فکر راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان رایگان باشین. برنامه ریزی کنین و با استراتژی پیش برین تا نه تنها مشتری فعلیتون رو حفظ، بلکه مشتری جدید و سود بالا جذب کنین!


در دنیای امروزی وفاداری مشتری کم هزینه‌تر از جذب مشتری جدیده، پس باید تلاش کنین تا با ایده‌های خفن و جالب مشتریان خودتون رو وفادار نگه دارین.



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته