دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1400 - 17:40
واعظ‌جوادی:

حیات طیبه با مسئولیت‌پذیری مرد و زن شکل می‌گیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حیات طیبه زمانی شکل می‌گیرد که زن و مرد با انجام عمل صالح و ایمان به خدا در کنار هم قرار بگیرند.
کد خبر : 638007
حیا طیبه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، فاطمه واعظ‌جوادی در نشست فرهنگی با عنوان «نقش و مسئولیت بانوان در تحقق خانواده فاطمی و بررسی کنوانسیون‌های محیط‌زیستی» که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و اعضای شورای راهبردی بانوان بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد با اشاره به زندگی حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به‌عنوان اسوه بی‌بدیل آفرینش در تمام قرون و اعصار و خیر کثیری که خداوند به واسطه وجود ایشان در وجود پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم گذاشته است، به ویژگی‌های یک خانواده فاطمی اشاره کرد و گفت: مسئولیت‌های زن و مرد و سبک زندگی و همسرداری (با توجه به آیات و احادیث) بسیار مهم و قابل تأمل است؛ چراکه حیات طیبه زمانی شکل می‌گیرد که زن و مرد با انجام عمل صالح و ایمان به خدا در کنار هم قرار بگیرند و مرد مسئولیت امنیت زن و خانواده و زن نیز وظیفه تربیت فرزندان را برعهده داشته باشند.




بیشتر بخوانید:


سیره فاطمی راهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است




عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با قدردانی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انتخاب راهکارهای درست برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی به تببین حقوق زنان و جایگاه زنان در جامعه پرداخت و از دانشجویان خواست برای انجام راهکارهای علمی و عملی با مسئولان و حوزه‌های علمیه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم با قدردانی از فاطمه واعظ جوادی و خدمات وی در حوزه محیط‌زیست و حوزه بسیج اساتید و بانوان به نقش و جایگاه بانوان با پیروی از سیره بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه سلام‌الله علیها اشاره کرد.


احسان کامرانی، نقش پررنگ زنان را در اجتماع ستود و گفت: انقلاب اسلامی عرصه را برای فعالیت‌های اجتماعی زنان گشوده و به زنان جامع کرامت و قداست بخشیده است.


وی از بانوان خواست تا با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه سلام‌الله علیها جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق دهند و با این قافله بزرگ همراه شوند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته