دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1394 - 16:26

کرملین: پوتین فاسد نیست/ به مسخره‌بازی رسانه‌ای آمریکا عادت کرده‌ایم

کاخ کرملین اتهام‌زنی وزارت خزانه‌داری آمریکا به رئیس‌جمهوری روسیه درباره فساد مالی را رد کرد و خواستار ارائه مدارک معتبر شد.
کد خبر : 63800

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین امروز سه‌شنبه اظهارات وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره فساد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را اقدامی شهرت‌طلبانه توصیف کرد و از واشنگتن خواست تا مدارک مستند خود را در این‌باره ارائه کند.


دیمیتری پسیکوف، سخنگوی کرملین، به خبرنگاران گفت: «این موضوع خلاف واقع و تنها برای شهرت‌طلبی مطرح شده است. ما به این مسخره‌بازی‌های رسانه‌ای عادت کرده‌ایم و اینگونه تئاترها تاثیری ندارد.»


وی افزود: «اگر این موضوع به‌وسیله مسئولی در وزارت خزانه‌داری آمریکا مطرح نشده باشد، می‌توان آن را نمونه‌ای از خبرنگاری غیرمسئولانه دانست.»


به‌اعتقاد پسیکوف، اتهام‌زنی نماینده‌ای از سوی نهادی همچون وزارت خزانه‌داری بدون ارائه دلایل شفاف منجر به افزایش تردید نسبت به [موجودیت رسمی] این نهاد می‌شود.»


سخنگوی کرملین تاکید کرد: «ما علاوه بر اینکه این موضوع را نوعی بازی می‌دانیم، خواستار ارائه مدارک مستند هستیم.»


شبکه خبری بی‌بی‌سی شب گذشته (دوشنبه) گزارش کرد‌: «آدام زوبین، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه فاسد است و دولت آمریکا سال‌های سال است که از این موضوع آگاهی دارد.»


وی افزود:‌ «ما شاهد بوده‌ایم که پوتین با استفاده از دارایی‌های دولتی، دوستان و متحدان نزدیک خود را ثروتمند می‌کند و آنهایی را که دوست خود نمی‌داند چه با استفاده از ثروت انرژی روسیه و چه با سایر قراردادهای دولتی به حاشیه می‌راند.»


دولت آمریکا در سال 2014 تحریم‌هایی را علیه اعضای کابینه دولت روسیه اعمال و اعلام کرد که ولادیمیر پوتین سرمایه‌گذاری‌های مخفی در بخش انرژی دارد. با وجود این، دولت آمریکا در آن زمان وی را به‌طور مستقیم متهم به فساد نکرده بود.


زوبین درباره گزارش محرمانه سال 2007 (1386) سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که میزان ثروت پوتین را حدود 40 میلیارد دلار تخمین زده بود، اظهارنظر نکرد، ولی گفت که رئیس‌جمهوری روسیه به‌طور مخفیانه درحال ثروت‌اندوزی بوده است. وی ظاهرا سالانه چیزی حدود 110 هزار دلار از دولت حقوق می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته