دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرحله چهارم درج قیمت کالا؛ هفته پایانی بهمن ماه

معاون وزیر صمت گفت: در راستای جریان شفاف اطلاعات و در حوزه درج قیمت تولیدکننده روی کالا، فاز سه هم عملیاتی شد و فاز چهار، ۲۳ یا ۲۴ بهمن، اجرایی می‌شود.
کد خبر : 637507
کالا ی اساسی



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از صداو سیما،محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت اظهار کرد: کاهش قیمت‌ها در برخی کالاها مشهود است و معلوم خواهد شد که تولیدکننده با چه قیمتی کالای خود را در اختیار توزیع کننده قرار می‌دهد و در این میان توزیع کننده چه سودی را برای خود لحاظ می‌کند.


وی همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان با طرح درج قیمت تولیدکننده همراهی خوبی از خود نشان داده‌اند و با اقبال خوب مردم هم مواجه شده است، گفت: نتیجه این جریان هم می‌شود فروش بیشتر محصول که افزایش تولید را هم به دنبال خواهد داشت. ما برای تقویت پول ملی خود به این افزایش تولید نیاز داریم. از سوی دیگر با افزایش تولید و جریان شفاف اطلاعات، قیمت‌ها واقعی می‌شوند و هزینه سبد مصرف کننده هم کمتر و ارزان‌تر تمام می‌شود.


برادران گفت:در راستای جریان شفاف اطلاعات، تولیدکنندگان همراهی خوبی داشته‌اند و تلاش می‌کنیم تصدیگری وزارتخانه را به صفر برسانیم و این مهم را از حوزه غذا و دارو شروع می‌کنیم.


معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر کاهش حجم کار در این معاونت با هدف بالاتر بردن کیفیت و دقت کار گفت: تصمیم بر این شده که ارتباط ارباب رجوع با واحدهای مثل واحدهای غذایی و دارویی قطع شود و مواردی از این دست به حوزه‌های مربوطه مثل سازمان صمت استان تهران به صورت کامل سپرده شود و تصدی‌گری وزارتخانه در این زمینه به صفر برسد به طوری که پس از این، ارتباط ما فقط با اتحادیه‌ها و تشکل‌ها خواهد بود.


وی با بیان اینکه البته می‌توانیم با توجه عملکردها، اقدام به امتیازدهی و تعیین رتبه فعالان نماییم، ادامه داد: برای بالاتر بردن شاخص‌های کیفیت دنبال مدیریت بهینه هستیم. ارتباط با ارباب رجوع باید قطع شود و دیگر پاسخگوی واحدها نخواهیم بود و این مهم را همانطور که اشاره شد از حوزه غذا و دارو شروع می‌کنیم چرا که کار ما سیاستگذاری و پایش خواهد بود.


معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جریان شفاف اطلاعات از تولید تا مصرف گفت: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را باید دعوت به شفافیت کنیم.


وی گفت: جریان شفاف اطلاعات نتیجه‌اش می‌شود تولید شفاف که نتیجه خود آن هم می‌شود قیمت‌گذاری شفاف که در نهایت قدرت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد. اطلاعات که جامع و کامل باشد می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب