دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1394 - 13:09
در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی لرستان مطرح شد

کسب 16درصد درآمد از منابع غیرشهریه‌ای در لرستان/ لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه‌های دانشگاه

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برگزار و بودجه سال آینده این دانشگاه تصویب شد.
کد خبر : 63725

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه هیات امنای این دانشگاه با ارائه گزارش دکتر یدالله ملکی از وضعیت واحدهای این استان همراه بود. ملکی گفت: «این استان دارای 162 رشته کارشناسی‌ارشد و 28 رشته دکترا است که نسبت به سال 92 در مقطع ارشد دارای رشد 65درصد و در مقطع دکترا با رشد 42درصد روبه‌رو بوده است.»


او افزود: «استان لرستان 306 عضو هیات علمی غیرپزشکی و 62 عضو هیات علمی پزشکی است که برای جذب 50 عضو دیگر نیز اعلام نیاز شده است. در حال حاضر نسبت اعضای هیات علمی در این استان به صورت غیرهمگن یک به 75 و به صورت همگن یک به 39 است.»


او درباره پروژه‌های عمرانی واحدهای دانشگاهی این استان هم گفت: «این استان دارای 4 پروژه نیمه‌تمام است که 2 مورد از آن با مساحتی حدود 14هزار مترمربع در طول سال جاری فعال شده است.»


ملکی درباره روند اجرای طرح ساها هم گفت: «این استان دارای 600 کارگاه، 49 آزمایشگاه، 2هزار و 38 دستگاه و 48 نفر کارشناس آزمایشگاه است و تاکنون بیش از 2 هزار خدمات در سامانه ساها به ثبت رسانده است.»


او همچنین درباره میزان درآمدهای شهریه‌ای این استان گفت: «این استان با دارا بودن 9 شرکت دانش‌بنیان موفق به کسب درآمد 16درصدی غیرشهریه‌ای در سال جاری شده است.»


استاندار لرستان: به اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم استان توجه شود


هوشنگ بازوند استاندار لرستان هم در این جلسه به مصوبات گذشته هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان اشاره کرد و خواستار اجرای مصوبه‌های آن به ویژه در مورد طرح‌های دانش‌بنیان شد. او گفت: «همان‌‌گونه که می‌دانید دولت توجه ویژه‌ای به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، چرا که آن را یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی می‌داند.»


بازوند همچنین پیشنهاد داد پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی واحدهای استان به بخش خصوصی واگذار شود که سریعتر به اتمام برسد.


او همچنین از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواست در تدوین برنامه ششم استان لرستان، به سند چشم‌انداز این استان که از سوی استانداری تدوین شده و نیازهای استان توجه داشته باشند.


علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم خواستار ارائه اطلاعات استان‌ها پیش از برگزاری جلسات هیات امنا شد و گفت: «بهتر است مصوبات جلسه قبل نیز پیش از شروع جلسه مرور شود که مشخص شود چه میزان از آن اجرایی شده است.»



تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی لرستان


در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی لرستان هم‌چنین با موافقت اعضا میزان شهریه دانشجویان این استان به تصویب رسید. بر اساس تصمیم اعضا مقرر شد برای افزایش جاذبه رشته‌های دانشگاهی، شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته‌های غیرپزشکی در سال 95 افزایش پیدا نکند و شهریه متغیر دانشجویان موجود، به جز رشته‌های غیرپزشکیژ تا 15درصد می‌تواند افزایش پیدا کند. این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان لرستان داده شد که براساس میزان تقاضای رشته‌های استان، افزایش شهریه را کمتر از ١٥درصد در نظر بگیرد.»


بودجه استان لرستان از حیث درآمد و هزینه 134میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف بیش از 158 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد. مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به اطلاع اعضای هیات امنا برسد.


در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های هیات‌های امنای استانی که با هدف تصویب برنامه و بودجه استان‌ها در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از همه برگزارکنندگان این اجلاس اعم از کارکنان بخش خدمات، حفاظت، معاونت اداری و مالی، حوزه ریاست و روابط عمومی و مرکز امور هیات‌های امنای استانی تقدیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته