دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو در پلتفرم‌ها

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: قابلیت‌های جدید سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو اعتمادسازی و شفافیت بیشتری را برای کاربران ایجاد نموده است.
کد خبر : 637225
خودرو



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو پرداخت و اظهار کرد: روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی در سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو منتشر می‌شود که یکی از دلایل مطرح شده برای افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در سال ۹۸ وجود آگهی‌های غیر واقعی با قیمت بالا بوده است.


وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام شد، تصریح کرد: این روند آسیب شناسی منجر به ارائه سامانه «امتا» در مرداد ۱۳۹۸ به عنوان زیرساخت احراز هویت و صلاحیت کسب و کارها در لایحه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی شد.


رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه در این حوزه سکوها نیز اقداماتی برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر انجام دادند که رصد قیمت‌کف بازار از جمله آنها بوده است، ادامه داد: مجموعه این روند به سمتی رفت که حاکمیت رویکرد هوشمندانه در دست گرفت و به سمت سیاست گذاری نرم پیش رفت.


رهبری در ادامه تصریح کرد: در راستای سیاست هوشمندانه و نرم حاکمیتی، احرازها در پلتفرم‌ها به جای اینکه اجباری باشد در قالب سرویس ارزش افزوده و (در صورت تمایل آگهی کننده) استفاده و ارائه می شود و وب‌سرویس هایی که قبلا در اختیار حاکمیت بود به سکوها داده شد.


وی همچنین گفت: در این راستا امکان احراز هویت کاربر، امکان احراز صلاحیت کسب و کار آگهی دهنده، امکان احراز وجود خودرو آگهی از ابزارهای ساماندهی سکوهای درج آگهی بوده است.


ارائه نشان مجزا (Badge) برای هر یک از احرازها در سکوهای آگهی


رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اضافه کرد: هر یک از این احرازها نشان مجزا (Badge) دارند و مجموعه تعداد آگهی‌های منتشر شده آگهی دهنده نیز نمایش داده می‌شود که این روش با جزئیات دقیق به سازمان حمایت اعلام شده است.


رهبری در ادامه با بیان اینکه اطمینان مصرف‌کننده باعث ارتقاء مراجعه به کسب و کارها می‌شود، گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه، اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنهاست.


امکان استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه در سکوهای آگهی الکترونیکی


وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که وب سرویس‌های بیشتری را از حاکمیت به سکو‎های آگهی الکترونیکی ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت کامل برسد، ادامه داد: در گام بعدی برای ارائه وب سرویس های بیشتر یکی از وب سرویس های ارائه شده استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه بوده است که پلتفرمهای دیوار، شیپور و باما به تازگی در یکماه اخیر از آن استفاده می کنند.


رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نیز فرهنگ سازی های لازم و اطلاع رسانی ها را برای مخاطبین، مردم و خریداران انجام بدهند، گفت: سرویس‌های ارائه خدمات پس از فروش هم می‌توانند سوابق خود را به اطلاعات کسب و کارها و پلتفرم‌ها برای آگهی ها اضافه کنند و گام‌های بعدی در این حوزه را انجام دهند.


رهبری در پایان گفت: با ساماندهی انجام گرفته، شائبه‌ای که آگهی‌های صوری سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود برچیده خواهد شد و این گام آغازین برای اطمینان بخشی به بازار است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب