دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برگزار شد

دکتر میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی شبکه ملی نخبگان ایجاد می‌کند

دکتر حمید میرزاده از راه اندازی شبکه پژوهشی نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و هدف دانشگاه را ایجاد یک قطب علمی در کنار این شبکه در استان‌ها اعلام کرد.
کد خبر : 63720

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور حمید میرزاده رییس دانشگاه، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای هیات امنا با هدف تصویب برنامه و بودجه این استان برگزار شد.


دکتر میرزاده، ضمن تقدیر از افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای استان لرستان، از مسئولان واحدهای این استان خواست نسبت به جذب اعضای هیات علمی در واحدهای این استان اقدام کنند.


او گفت: «خوشبختانه تمامی زیرساخت‌های لازم مانند فضای آموزشی، آزمایشگاه‌ها و ... برای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است. تنها نقد وارد موضوع جذب هیات علمی بود که این موضوع نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای جذب سالانه 5 هزار عضو هیات علمی برطرف شده است.»


میرزاده افزود: «توسعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از یک سو و از سوی دیگر تاثیر آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... به حدی رسیده است که آن را در مقابل بسیاری از گزندها بیمه کرده است.»


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «آن نهال نوپایی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 61 کاشتند امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که در همه ایران گسترده است. از آنجایی که عنایت خداوند و حمایت‌های مردمی باعث توسعه این دانشگاه شد هیچ نیروی نمی‌تواند مقابل مسیر توسعه آن سدی ایجاد کند.»


میرزاده در پاسخ به گفته‌های برخی که توسعه تحصیلات تکمیلی را فاجعه می‌دانند، گفت: «فاجعه، خروج سالانه ده‌ها هزار نفر از کشور و به وجود آمدن مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن است.»


او تاکید کرد دانشگاه آزاد اسلامی به راه خود ادامه خواهد داد و تحصیلات تکمیلی با رعایت استانداردهای آموزشی و علمی که مطالبه جامعه است، پس از این باز هم توسعه می‌یابد و دیگر خانواده‌ها نگران مهاجرت فرزندان خود به کلانشهرها برای ادامه تحصیل نخواهند بود.


او حضور دانشگاه آزاد اسلامی را موجب افزایش تولیدات علمی کشور دانست و گفت: «تولید مقالات علمی از سوی دانشجویان و استادان این دانشگاه باعث شده که کشور در رتبه‌های نخست تولید علم در دنیا قرار بگیرد و موجب سرافرازی نظام موجب شود.»


میرزاده همچنین از راه اندازی شبکه پژوهشی نخبگان (Network of excellence) در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «این شبکه شامل نخبگان علمی و آزمایشگاه‌های برتر دانشگاه آزاد اسلامی است. هدف ما این است که یک قطب علمی نیز در کنار این شبکه در استان‌ها ایجاد کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته