دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 14:27

داعش بنیانگذار توییتر را تهدید به قتل کرد

گروه داعش در واکنش به مسدود شدن برخی کاربری‌های وابسته به اعضای داعش در توییتر، بنیانگذار و کارمندان این شرکت را به قتل تهدید کرد.
کد خبر : 6372

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا، «جک دورسی» بنیانگذار و مدیر عامل توییتر گفت: به تازگی گروهی ناشناس مرا تهدید به قتل کرده‌اند و گروه امنیتی ویژه‌ای در شرکت در حال همکاری با پلیس و دستگاه‌های مربوطه برای بررسی و شناسایی عاملان تهدید هستند.


براساس این گزارش، تهدید به قتل کارمندان پایگاه‌های تخصصی که در عرصه برنامه‌نویسی و تبادل اطلاعات در لهستان مشغول به فعالیت هستند به موضوعی طبیعی تبدیل شده است که هر چند وقت یکبار برخی از آن‌ها به وسیله پایگاه‌های خبری منتشر می‌شود.


در نامه‌ تهدیدآمیزی که به تازگی به توییتر ارسال شد، آمده است: تهدیدات سابق گروه (داعش) به دنبال مسدود کردن کاربری‌های افراد وابسته به ما همچنان به قوت خود باقی است. ما این شبکه اجتماعی و کارمندانش را هدف حملات خود قرار خواهیم داد. مراقب خودتان باشید.


تحقیقات پایگاه اینترنتی «گوگل» نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی توییتر از پاییز سال گذشته تاکنون موفق به مسدود کردن 18 هزار کاربری وابسته به داعش و نیز 800 کاربری رسمی مرتبط با این گروه تروریستی شده است.


تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر کاربری‌های مسدود شده جزو هواداران داعش بودند که به زبان انگلیسی فعالیت می‌کردند و حتی پس از مسدود شدن، اقدام به ساخت کاربری جدید می‌کردند.



انتهای پیام/

برچسب ها: توییتر گروه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته