دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: رشد بازار سهام ادامه‌دار است

بازار سرمایه این روزها شاهد ورود سرمایه‌گذاران و خریداران جدیدی است که نقدینگی‌های تازه‌ای را وارد تالار حافظ می‌کنند.
کد خبر : 63678

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، ابوالقاسم آقادوست درباره استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سهام در روزهای اخیر با اشاره به کف قیمتی سهام و جذابیت خرید گفت: قیمت اکثر سهام در بازار به پایین‌تر از ارزش ذاتی رسیده و برای سرمایه‌گذاری جذاب است اما اکثر علاقه‌مندان به این بازار در انتظار اخبار خوش برای ورود بودند که با رفع تحریم‌ها، انگیزه برای ورود آنها ایجاد شد.


وی با اشاره به اینکه بورس تهران بازاری است که تحت تاثیر فضای روانی قرار می‌گیرد، بیان کرد: هیجانات افراد بازیگر این بازار موجب خواهد شد تا به دنبال اخبار سیاسی و اقتصادی در کشور، نوساناتی در این بازار رخ دهد.


این کارشناس بازار سهام تاکید دارد که در این شرایط باید تغییرات بنیادی در کسب‌و کار و بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد و به صورت عملی اتفاقات مثبتی بیفتد تا بازار سهام با رشد ادامه دار و پایداری مواجه شود.


آقادوست به برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در دو سال گذشته ضررهای بسیار تجربه کرده بودند یا افرادی که از این بازار خارج شده و بازار را زیر نظر داشتند، منتظر این اتفاق بودند تا به دنبال آن شرایط اقتصادی بهبود یابد.


آقادوست یکی از نتایج رفع تحریم‌ها را گشایش های مالی دانست و تاکید کرد: اجرایی شدن برجام موجب می‌شود تا هزینه‌های مالی، بیمه و ال‌سی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی کاهش یابد و به دنبال آن درآمد این بنگاه‌ها‌ و در نتیجه سودآوری آنها تحت تاثیر قرار بگیرد و افزایش یابد.


وی بیان کرد: اکنون سرمایه‌گذارانی که در بورس هستند، آینده بهتری را برای شرکت‌ها تصور می‌کنند و از این بابت اعتماد به بازار بیشتر شده است و بسیاری از افراد اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید در بازار سهام کرده‌اند.


این کارشناس بازار سرمایه دلیل دیگر رونق بورس را وضع بازارهای رقیب دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بازارهای رقیب بازار سرمایه، بازار پول است. با توجه به خبرهایی که حاکی از برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ سود سپرده‌ها دارد، بخشی از پول‌های پارک‌شده در بانک‌ها به سوی این بازار روانه شود.


وی با اشاره به افزایش قابل توجه حجم معاملات پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد با توجه به خبرهای خوش اقتصادی روزهای اخیر، رشد بازار سرمایه ادامه‌دار باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته