دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1400 - 09:00

بسته بندی های لوکس راه نجات برندهای معروف جهان شد!

برای همه ما کاملا واضح است که اولین نکته برای خرید محصول جذابیت بسته بندی آن می باشد یک بسته بندی لوکس می تواند نظر مشتریان را به خود جلب نماید.
کد خبر : 636697
546456



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، برای همه ما کاملا واضح است که اولین نکته برای خرید محصول جذابیت بسته بندی آن می باشد یک بسته بندی لوکس می تواند نظر مشتریان را به خود جلب نماید.


برند بودن یک محصول می تواند عامل مهمی در خرید آن باشد زیرا مردم در فروشگاه ها به دنبال انواع مارک ها و برندهای معروف هستند و از اینکه محصولی با برند خاص بخرند لذت می برند زیرا بر این باورند که برندهای معروف و شناخته شده از کیفیت خوبی برخوردار می باشند، باید بدانیم که نیمی از موفقیت این برند ها نوع طراحی و تولید بسته بندی محصولاتشان می باشد. استفاده از طرح های مدرن و به روز، بکارگیری صحیح رنگ ها، شکیل بودن پک و متناسب بودن آن با محصول، همه و همه در جذابیت بیشتر بسته بندی و شناخته شدن برند آن تأثیر دارد.


بکارگیری رنگ های مدرن و به روز در طراحی بسته بندی


یک تولیدکننده و صاحب محصول در وهله اول باید به بسته بندی محصولش توجه نماید تا بتواند نام و برند خود را در بازار بشناساند و ماندگار کند.


مطمئناً بسته بندی لوکس می تواند یک برند را در سراسر جهان معروف کرده و او را جزء پرفروش ترین ها نماید هر چند کیفیت محصول نیز در این فروش نقش بسزایی دارد که نباید نادیده گرفته شود.


استفاده از رنگی که در بازار ترند (مد) باشد و به مخاطبان حس مدرن بودن را القا کند می تواند گزینه مناسبی برای طراحی بسته بندی های لوکس باشد.


برای پک های شیک می توان از رنگ های نقره ای و طلایی که در چاپ افست جزء رنگ های خاص محسوب می شوند استفاده کرد، بکارگیری این رنگ ها در کنار رنگ سفید و مشکی جذابیت جعبه های بسته بندی را چندین برابر می کند. البته می توان رنگ پک را با توجه به نوع محصول انتخاب نمود به شکلی که تا حدودی متناسب با نوع و رنگ کالا باشد.


درست است که رنگ ها به پک جلوه میدهند ولی در چاپ بسته بندی های جذاب بهتر است از یک یا دو رنگ استفاده شود زیرا به کار بردن تعداد کمی از رنگ ها می تواند بسته بندی را لوکس نشان دهد.


برندهای معروف دنیا برای پک محصولشان هزینه می کنند تا آنها را جذاب تر و زیباتر کرده و در بازار فروش بتوانند به خوبی با دیگر محصولات مشابه رقابت کنند و به این موضوع اطمینان دارند که هر چه برای یک بسته بندی هزینه شود محصول فروش بیشتری داشته و سود بالاتری بدست می آورند و از همه مهمتر شانس ماندگاریشان در بازار فروش و در ذهن ها بیشتر خواهد شد.


مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی


تصاویر کاربردی و شیک بر روی بسته بندی


امروزه بر روی بسته بندی های لوکس کمتر از تصاویر شلوغ و درهم استفاده می شود. بکاربردن یک یا دو تصویر ساده و خاص که به چشم بیاید بسیار مؤثرتر می باشد. عکس های فانتزی یا تصاویری از طرح های دودل که معمولا بصورت سیاه و سفید می باشند و یا طرح های سنتی و کلاسیک و موارد مشابه می توانند یک جعبه را منحصر به فرد کرده و مخاطب را به خود جذب نمایند.


 بسته بندی های لوکس راه نجات برندهای معروف جهان شد!


جامعه مدرن امروزی طرح های درهم و شلوغ را نمی پسندد. چشم مشتریان بیشتر به دنبال بسته بندی های خاص با طراحی های تک و ترند می باشد. مطمئناً شما هم اگر به عنوان یک مشتری وارد فروشگاه شوید در اولین نگاه پکی با طرح منحصر به فرد نظر شما را به خود جلب می کند بسیاری از برندهای معروف با انجام چنین طرح هایی توانسته اند محصولات خود را پرفروش کنند.


شرکت های مواد غذایی بزرگ جهان از این ایده ها و طرح ها در تولید بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند مثلا یک شرکت تولید کننده پاستیل جعبه هایی برای محصول خود طراحی کرده که تا حدود زیادی نمایانگر پاستیل درون پک می باشد. طراحی این جعبه ها چنان زیبا و منحصر به فرد است که نه تنها بچه ها بلکه بزرگترها نیز به خرید آن راغب می شوند.


تناسب شکل و نوع بسته بندی با محصول


در طراحی و تولید بسته بندی های شیک و لوکس تا جایی که امکان دارد شکل پک را نزدیک به محصول طراحی کنید هر چقدر جعبه تان ساده تر و جمع و جورتر باشد جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد.


ایجاد هماهنگی در شکل جعبه و نوع محصول می تواند در لوکس تر شدن پک کمک کند منظور از نزدیکی به محصول این است که بسته بندی متناسب با ابعاد و وزن کالا بوده و به گونه ای تهیه شود که با آن مطابقت داشته باشد یعنی پک در همان ابعاد محصول تهیه شود تا کالا بخوبی درونش قرار بگیرد، پک نباید بزرگ تر یا کوچک تر از محصول باشد زیرا هر کدام از این موارد هم به محصول و هم به بسته بندی آن آسیب می رسانند.


جهت راهنمایی طراحی محصول یا به عبارتی the ultimate guide to product packaging design لازم است کمی بیشتر حواسمان به نیاز بازار و مصرف کنندگام محصولتان باشد زیرا اهمیت دادن به این موضوع همیشه شما را از رقبایتان پیش خواهد انداخت


یک شرکت تولید کننده کبریت، جعبه های خود را به شکل یک ماشین طراحی کرده است، کشوی کبریت جای حمل چوب کبریت ها می باشد که با باز کردنش به نظر می آید ماشین، باری را در پشت خود حمل کرده است همین ایده ساده تا حدود زیادی توانسته در جذب مشتری مؤثر باشد و او را به خرید ترغیب نماید و چه بسا بدلیل همین جعبه زیبا بعد از تمام شدن چوب کبریت ها تا مدت ها بسته بندی آن را نیز نزد خود نگه دارد.


 بسته بندی های لوکس راه نجات برندهای معروف جهان شد!


یا تی بگ هایی که به شکل پرنده طراحی شده اند پرنده هایی که درون آنها چای یا دمنوش قرار داده اند و با گذاشتنشان درون لیوان شبیه پرنده ای در حال پرواز می شوند و مخاطب با هر بار چای خوردن از دیدن آنها لذت برده و حس خوبی به او انتقال می یابد.


 بسته بندی های لوکس راه نجات برندهای معروف جهان شد!


باید بدانید همین حس لذت که به مشتری القا می شود بسیار مهم و اساسی در فروش و برندینگ محصول می باشد مخاطب باید هنگام استفاده از محصول حس خوشایندی داشته باشد مطمئنن با این حس به محصول و برند اعتماد کرده و بارها آن را خریداری می نماید.


مرتبط بخوانید: لیست کارتن سازی های ایران جهت تولید جعبه و کارتن بسته بندی


نوشتن اطلاعات در مورد محصول، ایجاد تگ یا شعار


بسته بندی از نظر مشتری شیک و لوکس است که اطلاعات مربوط به آن بر روی پک درج شده باشد تا بتواند با خواندن این نوشته ها اطلاعاتی در مورد محصول بدست بیاورد مانند تاریخ تولید وانقضاء، نوع محصول، نام برند و بسیاری موارد دیگر که با توجه به جنس و نوع محصول باید بر روی بسته بندی آن چاپ شود.


استفاده از شعار یا تگی که درباره کالا بوده می تواند گزینه مناسبی برای انتقال حس بین محصول و مشتری باشد. تا جایی که امکان دارد باید نوشته ها منظم ومرتب و خوانا بر روی بسته بندی چاپ و درج شود و بهم ریخته به نظر نرسند.


اکثر شرکت های بزرگ و برند جهان برای معرفی محصولات خود از یک شعار یا اسلوگان استفاده می کنند که با آن شناخته می شوند مثلا شرکت پپسی با شعار در لحظه زند گی کن در بین مشتریان شناخته می گردد و یا شرکت نایک که با جمله فقط انجامش بده توانسته جایگاه خوب و پرفروشی در بازار کفش ورزشی پیدا کند و امروزه ورزشکاران بزرگ اکثر خرید خود را از این برند انجام می دهند.


پس با این مثال ها می توان متوجه شد که استفاده از شعار و تگ تا چه اندازه می تواند در فروش و برندینگ محصول تأثیرگذار باشد.


با تمام مواردی که در این مقاله بیان کردیم تا حدودی دانستید که برندهای معروف دنیا چگونه توانسته اند به این جایگاه برسند این برندها با انجام ایده ها و طرح های خلاقانه بر روی بسته بندی محصولات خود آنها را در دسته پک های لوکس قرار داده اند.


مشتریان زیادی تمایل به خرید این برندها دارند باید گفت یک برند بدون یک بسته بندی شیک و زیبا حرفی برای گفتن ندارد و شاید برای مدتی بتواند در بازار دوام بیاورد پس لازمه برند شدن و ماندگاری در بازارهای امروزی ایجاد خلاقیت و ابداع در بسته بندی محصولات می باشد.


برخی از کارتن سازیها در داخل کشور هستند که افتخار همکاری با برندهایی مثل: مادیران، لیمون، تک نما، محک و غیره را دارند. این شرکت ها برای جلب رضایت مشتریان خود تمام تلاش خود را کرده و از بهترین متریال و با تجربه ترین گروه در حوزه طراحی، بسته بندی های کالاهای شما عزیزان را تولید می نمایند و جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با آنها در تماس باشید.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب