دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سعیدعباسی: قصد نابود کردن بازیکنان سرباز را نداریم/ از تراکتورسازی سوءاستفاده کرده‌اند

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: نیت‌ ما نابود کردن بازیکنان سرباز نیست. اگر بازیکنی اشتباهی داشت و پس از مدتی به اشتباه خود پی برد، قطعا باید به او کمک کنیم تا بتواند به مسیر اصلی خود برگردد.
کد خبر : 63644

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سعید عباسی در واکنش به این موضوع که اردوی ترکیه به خاطر مشکلات مالی باشگاه لغو شده است، بیان داشت: «این حرف‌ها در شخصیت باشگاه بزرگی چون تراکتورسازی نیست. ما وضعیت بسیار خوبی داریم. محل اردو دیده شده‌بود و مراتب حضور تیم به سادگی در آنجا فراهم شد ما فقط به دلیل بمب‌گذاری‌هایی که در این کشور صورت گرفت اردوی میان فصل تیم را به جزیره کیش انتقال دادیم.»


ایران امن‌ترین کشور است


عباسی درباره مشکلاتی که عرب‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد کردند، تصریح کرد: «همان‌‌طور که می‌دانید اهداف عربستانی ها سیاسی است. کارگروهی در سازمان لیگ متشکل از چهار تیم آسیایی دو هفته پیش تشکیل شد. نامه‌ای به AFC فرستاده شد. می‌دانید که عربستان از حامیان مالی AFC است. ما از ابتدا مخالف این بودیم که میزبانی را از دست بدهیم. خوب با تلاش‌های اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال آخرین خبر این است که در خواست اماراتی‌ها به طور کامل ملغی شده و باید در ایران بازی کند و ما هم در این کشور بازی کنیم. به ایران و عربستان هم فرجه‌ای داده شد که نمایندگان فدراسیون فوتبال هر دو کشور مستقیما با همدیگر صحبت کنند تا به نتیجه مشترکی برسند.»


قصد نابودی آینده بازیکنان سرباز را نداشتیم


وی درباره اینکه بازگشت بختیار رحمانی به ترکیب تراکتورسازی می‌تواند بار دیگر تیم را به حاشیه بکشاند، تصریح کرد: «در خصوص بازیکنان سرباز ما نیت‌مان نابود کردن اشخاص نیست. حالا اگر بازیکنی اشتباهی داشت و پس از مدتی به اشتباه خود پی برد، قطعا باید به او کمک کنیم تا بتواند به مسیر اصلی خود برگردد. در سال گذشته هم وقتی رسول خطیبی مقابل فولاد خوزستان شکست خورد،‌ حدود 3 تا 4 بازیکن را از ترکیب تیم جدا کرد. منتهی با شرایطی که من به وجود آوردم، سعی کردم آن بازیکنان به شرایط خوبی که در گذشته داشتندبرگردند.»


او ادامه داد: «سامان نریمان جهان، حامد لک و محسن دلیر بازیکنانی هستند که امروز در تیم‌های دیگر حضور موفقی دارند و فوتبال‌شان نابود نشده است. اگر قرار بود آنها را همان زمان به پادگان نظامی بفرستیم و شرایط بدی برایش‌شان به وجود آوریم قطعا در آینده نمی‌توانستند فوتبالیست‌های خوبی شوند و از ورزش فاصله می‌گرفتند. دررابطه با بختیار رحمانی هم سعی کردم جنبه‌های تذکری را لحاظ کنم. او یک هفته به پادگان رفت و لباس گرفت. دوشادوش دیگر سربازان زندگی کرد تا به خودش بیاید.»


مدیرعامل تراکتورسازی خاطرنشان کرد: «امروز رحمانی از حرکت اشتباهی که انجام داده، متنبه شده است. آن چیزی که در ذهن او قرار داشت، فکر می‌کرد خدمت سربازی‌اش به پایان رسیده و می‌تواند معافی‌اش از خدمت را بگیرد. امروز برایش مسجل شده‌است که همچین خبری نیست. رحمانی به همراه دوستانش پیش قلعه‌نویی آمد و از کاری که کرده بود اظهار پشیمانی کرد. فکر می‌کنم بختیار با حمایت هواداران می‌تواند به شرایط آرمانی‌اش بازگردد و در جام باشگاه‌های آسیا کمک خوبی به تیم تراکتورسازی کند. پس از پایان خدمت سربازی‌اش هم با خاطره خوشی از تبریز برود. هدف ما از گرفتن جرائم انضباطی آماده کردن بازیکنان برای زندگی آینده‌شان است.»


عملکرد خوبی در نقل‌وانتقالات داشتیم


عباسی در مورد نقل و انتقالاتی که تراکتورسازی در نیم فصل داشت که با انتقاد هواداران این تیم روبه‌رو شده‌است، عنوان کرد: «اول از همه اینکه بهتر است به سرمربی فرصت دهیم تا بازیکنانش در ادامه فصل نشان دهند که او در انتخاب آنها انتخاب درستی داشته یا نه. درباره «ادینهو» که می‌گویند چرا نتوانستیم او را به تبریز بیاوریم باید بگویم ما به طرق مختلف با این مهاجم برزیلی در ارتباط بودیم. حتی خود بنده مستقیما با او حرف زدم. به من گفت هنوز از تیم قطری‌ام جدا نشدم و اگر قرار به بازگشت به ایران باشد فقط در تراکتورسازی بازی می‌کنم. ما حتی با مدیربرنامه‌های «ادینهو» به توافق رسیدیم و قرار شد تا «لوسیانو» خودش به ما اطلاع دهد در زمانی که پنجره نقل‌وانتقالات فیفا(TMS) باز است چه زمانی به تبریز می‌آید اما در نهایت او هیچ تماسی با ما نگرفت و نهایتا حاضر به آمدن به تراکتورسازی نشد.»


او در ادامه افزود: «بعد از آنکه «ادینهو» به تبریز نیامد به سراغ «نانگ» مهاجم خارجی نفت تهران رفتیم. او انتخاب دوم قلعه‌نویی بود و تجربه بازی در لیگ برتر ایران را داشت. تنها یک مشکل برای جذبش داشتیم. او از باشگاه نفت تهران طلبکار بود و پولش را می‌خواست. با میانجیگری که داشتیم این مشکل را حل کردیم و با مبلغ مناسبی «نانگ» را به تراکتورسازی آوردیم. خرید بسیار مناسب‌تری از بازیکنان خارجی بود که به ایران نیامده بود چرا که نیاز به ITC نداشت. ضمن اینکه «نانگ» پیش از این در فولاد خوزستان با سروش رفیعی و بختیار رحمانی همبازی بوده و این روزها هم در تمرینات تیم نشان داده که می‌تواند در نیم فصل دوم به تیم کمک شایانی بکند. به نظرم او به همراه فرزاد حاتمی و مهدی شریفی می‌تواند مشکل خط حمله ما را در نیم فصل اول به طور کامل رفع کند.»


در پرداخت‌ها یکی از بهترین‌ها هستیم


مدیرعامل تراکتورسازی درباره حمزه یونس نیز اظهار کرد: «در مقطعی از فصل موفق نشدیم پول این بازیکن را به او پرداخت کنیم. او هم مشکلات و حواشی برای تیم ایجاد کرد که با نظر قلعه‌نویی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد. در خصوص دیگر بازیکنان تیم هم کمی مشکل نقدینگی داریم اما باور کنید که تراکتورسازی در بحث پرداخت‌ها یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است. در تلاش هستیم که همواره پول بازیکنان را بدهیم تا دغدغه مالی نداشته باشند. »


وی تاکید کرد: «بحث مسائل مالی فقط مختص تیم تراکتورسازی نیست. من در جایگاهی هستم که مشکلات مالی تمامی تیم‌های لیگ برتری را می‌بینم چرا که با مدیرعاملان آنها در تماس هستم.البته من هدفم این نیست که بخواهم بگویم من خوب کار کرده‌ام و مدیران قبلی تراکتورسازی یا مدیران دیگر تیم‌های لیگ ضعیف بوده‌اند. کسی نیستم که بخواهم خودم یا کاری که انجام داده‌ام را بزرگ جلوه دهم. شرایط بد اقتصادی موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای همه تیم‌ها از جمله تراکتورسازی شده است. .»


دلخوری از هواداران


عباسی با گلایه از برخی هواداران تراکتورسازی گفت: «من از روز اول معتقد بودم وقتی صداقت داشته باشی خدا پشتیبانی‌ات می‌کند و هیچ یاری کننده‌ای بهتر از خدا نیست. منتهی علاوه بر لطف خداوند با همت هواداران تراکتورسازی به نتیجه می‌رسیم. قطعا در جلسه‌ای که با نمایندگان هواداران تیم خواهم داشت دلایل دلخوری‌ام را به آنها می‌گویم تا بتوانیم تراکتورسازی در استادیوم‌ها داشته باشیم که هماهنگ و منطقی راهش را ادامه دهد.»


قراردادهای خوبی با اسپانسرها بسته نشده بود


او در مورد اسپانسر تیم تراکتورسازی نیز بیان داشت: «همان نهادی که اسپانسرینگ استقلال و پرسپولیس را بر عهده گرفت، برای تراکتورسازی جذب شده است. عمده فعالیت اسپانسر به غیر از مسائل اقتصادی مشارکت در اهداف تیم است. اگر انتخاب حامی مالی طول کشید به این خاطر بود که ما روی این موضوع خیلی دقیق بودیم تا قراردادی همچون قرارداد ترکمنچای به وجود نیاید. یک روز هم اگر من نبودم باشگاه مشکلات مالی نداشته باشد.»


مدیرعامل تراکتورسازی درباره بحث اسپانسر پیراهن تیم نیز برای مسابقاتلیگ تصریح کرد: «یک سری قراردادها در گذشته بوده که دست و پای ما را بسته است. ما در زمینه تسویه حساب بازیکنان، نمایندگی‌هایی که به برخی شرکت‌ها آن هم بدون قرارداد داده‌اند و به طور کل سوءاستفاده‌هایی که از باشگاه تراکتورسازی شده است دردسرهای زیادی داریم. البته تصمیم ندارم ریز قضایا را بگویم چون بحث مقابله‌ای می‌شود و ضررش در این شرایط به تیم می‌رسد.»


همدانی و عالمی خودشان رفتند


مدیرعامل تراکتورسازی در واکنش به جدایی شبانه ستار همدانی و ایمان عالمی از کادرفنی تراکتورسازی یادآور شد: «قبل از بستن قرارداد با امیرقلعه‌نویی به او گفتیم که به این قرارداد به شکل یک پکیج نگاه کند. به هرحال پیش از حضور او علیرضا پژمان و قادررحیم‌زاده در کادرفنی تیم بودند. حالا به هردلیلی رحیم‌زاده حاضر به همکاری نشد. این دو نفر هم خودشان از تیم جدا شدند و بعد از جدایی هم تماسی با من نگرفتند که علت رفتن خود را بگویند. «رودولفو» را برای همکاری با قلعه نویی به تیم برگرداندیم. «تابارز» که یکی از مهم‌ترین مربیان دروازه‌بانی است را به خدمت گرفتیم. مربی بدنساز و آنالیزور به کادرفنی اضافه کردیم. رحمان رضایی هم که در خدمتش هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته