دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شورای نگهبان طرح سنجش و پذیرش را پس فرستاد

شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور اعلام کرد.
کد خبر : 63628

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور مصوب 20 دی‌ 1394 مجلس شورای اسلامی در جلسه 1394/10/30 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نظر شورای نگهبان درباره مصوب مجلس شورای اسلامی به شرح زیر در پایگاه شورای نگهبان قرار گرفته است:


«1- همانگونه که در نظریه شماره 92/30/51564 مورخ 1392/5/30 این شورا آمده است «انجام کلیه وظایف و اختیارات مقرر در این قانون باید با رعایت سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد» و الاّ اطلاق ماده 2، مغایر اصل 57 قانون اساسی است.


همچنین در این ماده، عبارت «تصویب مقررات» ابهام دارد، باید روشن شود چنانچه شامل تصویب آیین‌نامه و بخشنامه توسط غیر وزیر هم شود، مغایر اصل 138 قانون اساسی است. علاوه بر این با توجه به وظایفی که در این مصوبه برای شورای مزبور در نظر گرفته شده است، وجود اعضاء غیردولتی در ترکیب آن، مغایر اصل 60 قانون اساسی است.


2- ماده 3 مبنیاً بر ایرادات ماده 2 اشکال دارد.»


بنابراین شورای نگهبان قانون سنجش و پذیرش را برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی پس فرستاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته