دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1394 - 09:53
مسعود اسماعیل‌پور:

خادم می‌گوید در تمرین گریه کنید، بعد از پیروزی در مسابقه بخندید/ منتقدان به جای ایراد نقد سازنده کنند

ملی‌پوش کشتی آزاد گفت: بهتر است به جای اینکه به توانایی‌های رسول خادم ایراد گرفته شود از او انتقاد سازنده شود تا تیم ملی با قدرت راهی المپیک شود.
کد خبر : 63622

مسعود اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره مصدومیتی که اخیرا با آن مواجه شده است، اظهارداشت: «متاسفانه در حین تمرینات کشاله پای چپم کش آمده و با هزینه خودم در حال درمان آن هستم. تلاش می‌کنم هر چه زودتر دوران نقاهتم را سپری کنم و پس از اجازه پزشک به تمرینات تیم ملی بازگردم.»


وی درباره اینکه علت مصدومیت ارتباطی با تمرینات سخت رسول خادم دارد یا خیر، بیان داشت: «نه، به خاطر این موضوع نیست اما باید به این نکته اشاره کنم که امسال سال المپیک است. آوردگاهی که جای شوخی نیست و بهترین‌های جهان در آن جمع می‌شوند. اگر خادم سخت می‌گیرد و بیش از حد به بچه‌ها فشار می‌آورد به این خاطر است که حضور موفقی در «ریودوژانیرو» داشته باشیم و با دست پر از برزیل به ایران برگردیم. برای آنکه در المپیک موفق شویم باید بیش از حد از خودگذشتگی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را ارائه کنیم چرا که تمام کسانی که در المپیک روی تشک می‌آیند، می‌خواهند حاصل یک عمر زحمت کشیدن‌شان را بگیرند.»


دارنده نقره جهانی تاشکند یادآور شد: «به عنوان کسی که چندین سال در تیم ملی سابقه کار با رسول خادم را دارم، باید بگویم که او مربی نیست که بدون هدف مشخصی کاری را دنبال کند. او سابقه کار در رقابت‌های المپیک را دارد و می‌داند که چگونه با شاگردانش کار کند تا بتوانند بهتر از هر زمان دیگری در المپیک کشتی بگیرند. او می‌داند با سخت‌گیری که الان انجام می‌دهد خیلی خیلی بهتر می‌تواند برای کاروان ورزشی ایران مدال آوری کند. به همین خاطر می‌گوید گریه در تمرین و خنده پس از پیروزی در مسابقه.»


اسماعیل‌پور درباره اینکه چقدر به حضور در المپیک امیدوار است،‌ عنوان کرد: «بارها پیش از شروع رقابت‌های المپیک تغییرات زیادی در ترکیب تیم‌ملی رخ داده است. به هرحال کشتی مثل تکواندو یا برخی ورزش‌های انفرادی دیگر نیست که سهمیه را به فرد گیرنده سهمیه بدهند. سهمیه‌ها به اوزان المپیکی داده می‌شود و بنابراین ممکن است کشتی‌گیر آماده‌تری جایگزین گیرنده ورودی المپیک شود. من در وزن 61 کیلوگرم کشتی می‌گیرم و چون این وزن المپیکی نیست باید منتظر ماند تا ببینم کادرفنی چه تصمیمی در این مورد می‌گیرد. فعلا تمرکزم روی تمریناتی است که بعد از مصدومیت باید دنبال کنم و از لحاظ بدنی به فرم ایده‌‌آل برسم.»


دارنده برنز جهانی بوداپست در واکنش به این موضوع که پیروزی در رقابت‌های انتخابی فروردین ماه می‌تواند تضمین‌ دهنده حضور او در المپیک باشد یا خیر، تصریح کرد: «کشتی‌گیران طی یک فرآیند انتخاب می‌شوند که پیروزی در مسابقات انتخابی یکی از مراحل رسیدن به المپیک است. حضور مستمر در تمرینات تیم ملی به همراه بی‌حاشیه بودن و البته بحث روحی و روانی که یک کشتی‌گیر بتواند در کارزار بزرگ المپیک روی تشک برود از جمله مواردی است که باعث می‌شود یک نفر در ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب و نماینده یکی از اوزان المپیکی شود.»


وی با دلخوری از آزمایش‌های دوپینگ زیادی که از ملی‌پوشان کشتی گرفته می‌شود، بیان کرد: «متاسفانه چندین مورد دوپینگ ناخواسته و غیرتعمدی کشتی‌گیران ما باعث شده تا سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) به شدت عملکرد کشتی‌گیران را زیرنظر بگیرد و دائما توسط افسران خود از بچه‌ها تست دوپینگ بگیرند. کسی مخالف چنین تست‌هایی نیست چرا که لازمه کنترل ورزشکاران در سرتاسر جهان است اما اینکه این کنترل بیش از اندازه صورت بگیرد باعث برهم خوردن تمرکز ملی‌پوشان می‌شود.»


اسماعیل‌پور در پایان با حمایت از سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بیان کرد: «بهتر است به جای اینکه به توانایی‌های خادم ایراد گرفته شود از او انتقاد سازنده شود تا تیم ملی با قدرت راهی المپیک شود. نباید خودزنی کنیم و فضایی فراهم شود که کشتی‌گیران تمرکزشان برهم بخورد. این قبیل کارها باعث می‌شود مردم نسبت به ورزش اول کشورشان بدبین شوند. ما باید بذری بکاریم که در مرداد ماه سال آینده بهترین ثمر را بدهد. امیدوارم کشتی آزاد ایران عملکردی به مراتب بهتر نسبت به المپیک لندن در ریودوژانیرو داشته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته