دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 17:01
در واحد تنکابن صورت گرفت

برگزاری جشن ازدواج 100 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی با شرکت ۱۰۰ زوج از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان مازندران در واحد تنکابن برگزار شد.
کد خبر : 63587

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران در این مراسم نتایج ازدواج آسان و بی‌تکلف و راحت در سطح جوانان تحصیل کرده در دوران دانشجویی را بسیار مثبت و گرانبار ارزیابی کرد.


حجت الاسلام حسین ابراهیمیان با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری درباره ازدواج گفت: «اغلب این ازدواج‌های دانشجویی با یک استحکام خیلی خوب ادامه پیدا می‌کند چون دانشجویانی که سال‌ها در یک محیط تحصیلی با هم آشنا می‌شوند بهتر با هم کنار خواهند آمد. به خاطر اهمیت موضوع همه سال علاوه بر اهدای هدایایی از سوی مقام معظم رهبری و برگزاری کارگاه‌های استانی، سفری بسیار معنوی و علمی آموزشی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) تدارک خواهیم دید».


همزمان با این جشن ابراهیمیان با برگزاری کارگاه آموزشی به نکاتی در باب زندگی مشترک از دیدگاه اسلام پرداخت و با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) راه‌های زندگی زناشویی سرشار از شادی را اینگونه برشمرد که حضرت محمد (ص) هفت نکته را برای شاد زیستن زوج‌های جوان توصیه فرمودند که اولین آن همانند پروانه باشید و روی گلهای زندگی بنشینید و نه مثل مگس که بر روی ناپاکی‌ها و کثافات می‌نشیند. در زندگی زناشویی به نقاط مثبت همدیگر توجه کنید.


وی افزود: «نکته دوم این است که به خاطر نیکی‌های همسرتان از او تشکر کنید زیرا تشکر دل‌ها را مهربان‌تر و زندگی را شاد‌تر می‌سازد. همچنین هنگامی که همسرانتان را می‌بینید به آنها لبخند بزنید».


ابراهیمیان آراستن ظاهر و خوشبو و تمیز بودن در مقابل همسر، مشورت در مسائل زندگی، احترام به خواسته‌های یکدیگرو به کاربردن بهترین نام‌ها و بهترین لحن‌ها در صدا زدن همدیگر را از دیگر نکات تاکید شده پیامبر (ص) دانست.


ابراهیمیان: از همگان انتظار بد‌ترین برخورد را داشته باشید تا در هنگام رویارویی با شما برخورد بدی داشتند به دل نگیرید و در صورت برخورد خوب دلگرم شوید و از حساسیت بیجا پرهیز کنید

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تفسیر این حدیث به راهکارهای برخورد مناسب با فرد عصبانی را یادآور شد و گفت: «به فرد عصبانی فرصت بدهید تا خود را تخلیه کند، هیچگاه خشم را با خشم پاسخ نگویید و اگر در بحث و جدل خودتان مقصر بودید سریعا اشتباه‌تان را بپذیرید و عذرخواهی کنید و یا اینکه حق را به جانب فرد عصبانی بدهید به او گوش بسپارید تا دلایل خشم وی را متوجه شوید، رسیدگی به موضوع مورد بحث را در وقت دیگری از او درخواست داشته باشید خود را به جای فرد عصبانی بگذارید و از نگاه او به موضوع بنگرید».


وی راه‌های درمان خشم در هر فرد را اینگونه برشمرد: «تغییر حالت فیزیکی و فکری، پناه بردن به خداوند و گفتن ذکر، با اشتغال به کار دیگر و خارج شدن از صحنه خشم بر آن تسلط پیدا کنید، از ادامه بحث خودداری کرده و خود را در آیینه بنگرید، در اوج عصبانیت وضو بگیرید و یک لیوان آب سرد بنوشید، از خوردنی‌های محرک پرهیز کنید، دیگران را‌‌ همان طور که هستند بپذیرید نه آنگونه که شما دوست دارید باشند».


وی ادامه داد: «از همگان انتظار بد‌ترین برخورد را داشته باشید تا در هنگام رویارویی با شما برخورد بدی داشتند به دل نگیرید و در صورت برخورد خوب دلگرم شوید و از حساسیت بیجا پرهیز کنید».


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن هم با تبریک به «مزدوجین دانشجویی» آموزش و تربیت نیروهای متخصص و توجه به ابعاد فرهنگی را جز وظایف دانشگاه دانست و اظهار کرد: «برای مسائل فرهنگی در کنار مسائل آموزشی بودجه‌های خاص لحاظ شده که در آن به بحث ازدواج دانشجویی که یکی از سنت‌های پسندیده در اسلام هست توجه شده است».


محمود صمدی لرگانی ادامه داد: «در این کارگاه‌های آموزشی برای مراحل مختلف زندگی دانشجویان مزدوج تدابیر و رهنمودهایی از سوی استادان مربوطه ارائه می‌شود و به بالا بردن سطح بینش و معرفت آنها کمک خواهد کرد».


جشن بزرگ ازدواج ۱۰۰ زوج دانشجو با برگزاری برنامه‌های شاد و هنری با حضور دانشجویان مزدوج واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از محمود آباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته