دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 16:49
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد

احداث مجتمع رفاهی-خدماتی در تبریز/ توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به درآمدهای غیرشهریه‌ای

دکتر سیدجواد انگجی اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در یکی از بهترین مناطق شهر زمینی در اختیار دارد و قرار است در این مکان مجتمع رفاهی- خدماتی تاسیس کند.
کد خبر : 63582

سیدجواد انگجی در گفت‌وگو با آنا درباره تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: «این استان با 35 واحد دانشگاهی، یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در سراسر کشور است و هم‌اکنون 88 هزار و 755 دانشجو در این واحدها در مشغول به تحصیل هستند.»


او گفت: «پیش از این امکانات آزمایشگاهی پراکنده‌ای در استان وجود داشت که با ثبت این تجهیزات در پرتال ساها و انتشار کتابچه معرفی خدمات آزمایشگاهی واحدهای استان همه مراکز و واحدهای استان از امکانات موجود در استان باخبر می‌شوند.»


انگجی گفت: «راه‌اندازی سامانه آموزش از راه دور دانشگاه (ساردا) جهت برگزاری آموزش کوتاه‌مدت به صورت مجازی در استان و کل کشور، راه‌اندازی نرم‌افزار ویدئوکنفرانس برای کاهش هزینه برگزاری جلسات در واحدهای استان و راه‌اندازی صنایع و ماشین‌های کشاورزی سبک تولید و فرآوری در باغبانی از جمله فعالیت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد این استان است.»


او افزود: «قراردادهایی با دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش خصوصی نظیر شرکت برق، پارس کلر و... منعقد شد. یکی از این قراردادها طرح کاهش مصرف انرژی است، دانشگاه گروه‌هایی را تشکیل داده است که درباره چگونگی پایین آوردن میزان مصرف انرژی شرکت‌ها تحقیقات لازم را انجام و به این شرکت‌ها مشاوره بدهد. برنامه‌هایی از این دست هم به شرکت‌ها برای پایین آوردن مصرف انرژی کمک می‌کند و هم برای دانشگاه درآمدزا است.»


رییس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی گفت: «در حال حاضر 2 شرکت دانش‌بنیان و 7 مرکز رشد در استان وجود دارد و قصد داریم تعداد مراکز رشد را به 16 عدد برسانیم.»


او افزود: « دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در یکی از بهترین مناطق تبریز زمینی در اختیار دارد و قرار است در این مکان مجتمع رفاهی- خدماتی تاسیس کند. دانشگاه آزاد اسلامی این استان به درآمدهای غیرشهریه‌ای توجه ویژه‌ای دارد و سعی می‌کند چه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و چه از طریق قراردهای برون دانشگاهی و سایر فعالیت‌های اقتصادی درآمد غیر شهریه‌ای خود را افزایش دهد.»


انگجی افزود: «طرح‌های ماندگار فرهنگی در هر منطقه متفاوت است، به عنوان مثال واحد صوفیان ساختمانی را برای فعالیت‌های هنری اختصاص داده است. همچنین تندیس افراد تاثیر‌گذار منطقه در تعدادی از واحدهای نصب شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته