دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 16:26

معارضان سوری: کری گفت نمی‌توانید با اسد مقابله کنید/ وارد رقابت انتخاباتی شوید

سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده مخالفان سوری گفت که موضع نهایی ریاض درباره رفتن به مذاکرات ژنو ظرف دو روز آینده اعلام می‌شود. این در حالی است که جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا، بعد از نشست ریاض گفت که واشنگتن دیگر نمی‌تواند اقدامات بیشتری برای معارضان انجام دهد.
کد خبر : 63571

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه اینترنتی رادیو روزنه، ریاض نعسان آغا، سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده مخالفان سوری، در تماس تلفنی با رادیو روزنه افزود: «ایالات متحده آمریکا به‌دنبال اظهارات اخیر وزیر امورخارجه این کشور در سفر به ریاض، این هیئت را به حال خود رها کرد. این اظهارات بیشتر جنبه تهدیدآمیز دارد و ما احساس می‌کنیم که مذاکرات آتی هیچ نتیجه‌ای به‌دنبال نخواهد داشت».


آغا تاکید کرد: «وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که بشار اسد می‌تواند در انتخابات وارد شود و اگر می‌توانید اجازه ندهید که وی پیروز شود.»


این معارض سوری با غیر منطقی خواندن سخن وزیر امور خارجه آمریکا، آن هم در سایه آوارگی مردم سوریه، این سوال را مطرح کرد که «معارضان در برابر حمایت از بشار اسد چه ابزاری در دست دارند؟»


وی با تأکید بر اینکه نقش آمریکا در بحران سوریه مخرب است، اعلام کرد: «واشنگتن در آغاز شعارهایی درباره کناره‌گیری بشار اسد سر می‌داد ولی پس از آن درباره نقش وی در انتخابات سخن می‌گوید.»


سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده معارضان سوری درباره انتشار خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی درباره دعوت استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه، از شورای سوریه دموکراتیک برای حضور در مذاکرات ژنو با دولت سوریه گفت: «هیئت ریاض نمی‌پذیرد که هیئت دیگری حضور داشته باشد، زیرا تشکیل یک پیکر واحد با دو سر خیلی سخت است. مشکل در اسامی هیئت شورای سوریه دموکراتیک نیست، بلکه اختلاف در دستور کار و دیدگاه دو هیئت است».


آغاگفت: «مشارکت باید برطبق مذاکرات ژنو 1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد. ما قصد تشکیل دولتی گسترده موازی با حکومت سوری نداریم بلکه هدف، انتقال سیاسی است.»







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته