دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 13:30

نماینده زابل:‌ آقایان صاحب چند واحد مسکونی در بهترین نقاط تهران، در مقابل بی‌سرپناهان مسئولیتی ندارید؟

نماینده مردم زابل با انتقاد از تصویب نشدن ایجاد منطقه آزاد در سیستان گفت:‌ آقایان مدعی که هر کدام دارای چندین واحد مسکونی در بهترین نقاط تهران هستید در مقابل بی‌سرپناهان مسئولیتی ندارید؟
کد خبر : 63520

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید باقر حسینی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهارکرد: باید از شیرمردان و زنان غیور سیستانی که 18 سال است با خشکسالی و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند اما زادگاه خود را ترک نکرده‌اند تشکر کرد.


وی در ادامه با اشاره به دلایل رأی نیاوردن لایحه مناطق آزاد سیستان، بانه و مریوان گفت: تأخیر دولت در ارایه لایحه سیستان و طرح مستقل آن، کارشکنی برخی کاندیداهای رقیب، کارشکنی نمایندگان مخالف دولت، عدم درک مشکلات مناطق محروم و برداشت آقای باهنر در جلسه‌ای که رأی‌گیری نیاز به دوم‌سوم آرا نبود از جمله دلایل عدم رأی آوردن این لایحه است.


نماینده مردم زابل در مجلس بیان کرد: آقایانی که دم از احساس مسئولیت شرعی می‌زنید آیا در مقابل محرومان جامعه که در سال یک بار هم نمی‌توانند گوشت بخورند مسئول نیستید؟ آیا می‌دانید خیلی از افراد به واسطه فقر نتوانسته‌اند برای بیماری به دکتر مراجعه کنند؟ آیا ما در مقابل اینها مسئولیت نداریم؟ آقایان مدعی که هر کدام دارای چندین واحد مسکونی در بهترین نقاط تهران هستید در مقابل بی‌سرپناهان مسئولیتی ندارید؟


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منتظر حضور شما برای کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک‌سازی سیستان هستیم.


حسینی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز تذکر داد و گفت: چرا مطالبات پیمانکاران آب و فاضلاب پرداخت نمی‌شود تا حقوق کارگران را بپردازند.


محمدرضا باهنر، نائب رئیس دوم مجلس، که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهارکرد: دلسوزی‌تان برای مردم خیلی خوب است اما اینکه می‌گویید مسئولان و کارگزارانی هستند که در شمال تهران چند تا خانه دارند از شما در خواست دارم اسم‌شان را به رسانه‌ها دهید پشت تریبون اعلام نکنید خوب نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته