دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 13:22

طالبان: با آمریکا مذاکره می‌کنیم اما مشروط

منابع خبری افغانستان روز گذشته (یکشنبه) از اعلام شرط‌های جدید گروه طالبان برای حضور در مذاکرات صلح این کشور خبر دادند.
کد خبر : 63514

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، گروه طالبان تغییر قانون اساسی افغانستان را به‌ عنوان یکی از شرط‌های خود برای شرکت در مذاکرات صلح اعلام کرده است .


علاوه بر این، به رسمیت شناختن دفتر سیاسی طالبان در قطر، خارج کردن نام رهبران این گروه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد و حذف پاداش‌های تعیین‌شده برای بازداشت یا ترور نیروهای طالبان، آزادی زندانیان متعلق به این گروه و پایان دادن به تبلیغات منفی علیه این گروه، از دیگر شرط‌های تعیین‌شده از سوی طالبان هستند.


گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم‌گیرنده اصلی در روند صلح، آمریکاست و گفت‌وگو با حکومت وحدت ملی افغانستان سودی ندارد. همچنین ما از دولت افغانستان خواسته‌ایم که باید ولایت هلمند را به‌طور کامل در اختیار این گروه قرار دهد تا در این ولایت دفتر رسمی ایجاد کنند.»
این در حالی است که پیشتر، طالبان پایان اشغال افغانستان به‌وسیله نیروهای خارجی، پایان عملیات نظامی نیروهای خارجی در خاک افغانستان و ایجاد نظام اسلامی در این کشور را به‌عنوان پیش‌شرط مذاکره با دولت اعلام کرده بودند.


قرار است نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در نشست بعدی درباره این شرط‌ها گفت‌وگو کنند.


دور سوم نشست‌های چهارجانبه در اسلام‌آباد پاکستان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نشست‌ها، زمینه‌سازی برای گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب