دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

میزان اتلاف انرژی در بخش تجاری و خانگی روزانه 300 هزار بشکه نفت است

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بر بالا بودن میزان اتلاف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: میزان اتلاف انرژی تنها در بخش تجاری و خانگی روزانه حدود 300 هزار بشکه نفت است.
کد خبر : 63511

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، پیروز حناچی در پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با بیان اینکه موضوع جزایر گرمایی در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ کشور بسیار جدی است، افزود: منشأ این امر تمرکز در نظام برنامه‌ریزی فضایی کشور است.


وی تصریح کرد: میزان پسماند در دنیا در نتیجه رشد اقتصادی و جمعیتی در سال 2050 نسبت به سال 2010 به میزان دو برابر افزایش خواهد یافت.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمعیت جهان تا سال 2050 به 9/1 میلیارد نفر خواهد رسید، اظهار کرد: در این سال‌ها تعداد کلان‌ شهرهای با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر به 22 کلان شهر می‌رسد که عمده آنها در کشورهای آسیایی قرار دارند.


حناچی اضافه کرد: متاسفانه تنها در کلان شهری مانند تهران سالانه حجم زیادی از ساختمان‌های دارای عمر مفید تخریب می‌شوند که حتی نمی‌توانیم آنها را به طبیعت بازگردانیم.


وی تأکید کرد: روند بازیافت در دنیا با پیشرفت 14 درصدی در سال 2010 و پیشرفت 15 درصدی تا سال 2015 همراه بود که این آمار نشان می‌دهد، سیاست‌های در نظر گرفته شده برای میزان دفن پسماند موثر بوده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته