دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی وزارت ارشاد: هنوز درباره سالار عقیلی هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم

معاون حقوقی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود ضمن تعجب‌آور خواندن حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه‌های معاند، ادامه فعالیت‌های ایشان در کشور را منوط به بازگشتش و رسیدگی به جزئیات این پرونده دانست.
کد خبر : 63500

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد صبح امروز دوشنبه 5 بهمن‌ماه در نشست خبری خود در مورد حضور سالار عقیلی، خواننده مطرح و شناخته شده کشور در یکی از برنامه‌های ماهواره‌ای گفت: «اولا حضور یک خواننده محبوب در شبکه‌ای معاند و ضدانقلاب باعث تعجب ما شد. این کار نه قابل دفاع است و نه قابل توجیه و درحال‌حاضر منتظر بازگشت ایشان به کشور و شنیدن دلیل حضورش در این شبکه صهیونیستی هستیم.»


وی ضمن بیان این مطلب که شأن و منزلت هنرمندان در گرو انقلاب، مردم و کشور است ادامه داد: «باید موانع داخلی را حل کنیم تا هیچ نیازی به ارتباط هنرمندان با شبکه‌های معاند پیش نیاید. این امر قطعا نیاز به آسیب‌شناسی دارد. ضمن اینکه باید گلایه‌ها و انتظارات هنرمندان را شنید.»


نوش‌آبادی ضمن بیان این مطلب که برخوردهای سلبی راه‌حل قطعی چنین رفتارهایی نیست، اظهار داشت: «یکی دیگر از مسائل هشداردهنده حضور بازیگران ایرانی در برخی سریال‌های ماهواره‌ای است که اخیرا شاهد آن هستیم. در این حوزه تمام دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای پیشگیری وارد عمل شوند تا هنرمندان خوشنام، محبوب و وطن‌پرست کشور دچار چنین آسیب‌هایی که به نوعی فریب‌ سرابی واهی را خوردن است، نشوند.»


وی همچنین در رابطه با انتشار خبری مبنی‌بر حذف سالار عقیلی از برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: «طبق آخرین تماسی که با آقای جنتی، وزیر ارشاد داشته‌ام موضع‌گیری‌ها به بعد از بازگشت این خواننده به کشور موکول شده و چنین تصمیماتی باید از سوی مدیران ارشد وزارتخانه اعلام شود. این در حالی است که بعید می‌دانم آقای جنتی به این سرعت چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد.»


معاون حقوقی ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره موسیقی سریال شهرزاد که توسط محسن چاوشی اجرا و منتشر شده، توضیح داد: «متن ترانه دارای مجوز دفتر موسیقی بوده است اما قطعه موسیقایی فاقد مجوز بوده که این مساله باعث اختلاف شده است.»


وی در ادامه راجع‌به دغدغه‌های مالی ارکسترسمفونیک تهران نیز خاطر نشان کرد: «با وجود حمایت‌های شخص وزیر و معاون هنری، هنوز مطالبات این ارکستر تامین نشده و امیدواریم با تصویب بودجه سال 95، تمامی این تعهدات را که شامل هزینه‌ها و دستمزدها می‌شود، پرداخت شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته