دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1393 - 14:58
احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با آنا:

انتخابات شورایاری‌ها ملی نیست که مجلس بر آن نظارت کند/انتخابات طبق روال برگزار می‌شود

عضو شورای شهر چهارم گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته انتخابات شورایاری‌ها برگزار خواهد شد و مطمئنا منظور وزیر کشور این بوده که انتخابات شورایاری‌ مساله‌ای ملی نیست که مجلس بر آن نظارت کند.
کد خبر : 635

احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اعلام این خبر افزود: شورای شهر تهران به صورت مشخص در سه دوره و با سه وزیر و با سه گرایش مختلف در سطح کلان انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کرده است و این امر به رویه‌ای مشخص تبدیل شده، چراکه در قانون شورایاری، این اختیار به شورای شهر داده شده است.


وی ادامه داد: آنچه از صحبت‌های آقای رحمانی فضلی، وزیر کشور استنباط می‌شود این است که این کار باید از سوی شهرداری و با نظارت شورای شهر انجام شود.


عضو شورای شهر چهارم با تاکید بر مداخله نکردن مجلس شورای اسلامی در انتخابات شورایاری‌ها اضافه کرد: مهم‌ترین بحث اعضای شورا این بوده است که انتخابات شورایاری‌ها بحثی ملی نیست که دخالت مجلس را نیاز داشته باشد. شورا نهاد و پارلمانی مدنی است و بنابراین این انتخابات باید به همان صورت قبل برگزار شود و حتما نظر وزیر کشور هم همین بوده است.


به گزارش آنا، پیش‌تر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره انتخابات شورایاری‌ها گفته بود که ما در وزارت کشور انتخاباتی به نام شورایاری نداریم و به همین علت در این انتخابات خلاء قانونی وجود دارد و به نظرم شورایاری‌ها با همکاری شهرداری تهران باید تصمیم مناسبی برای برگزاری انتخابات بگیرند.


بر همین اساس این شبهه ایجاد شده بود که ممکن است برای انتخابات شورایاری‌ها مشکل قانونی ایجاد شود که احمد مسجد جامعی در سخنانش این موضوع را نفی کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته