دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جداول منتشر شده درباره مالیات خودروهای لوکس فاقد اعتبار است

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای مهم تاکید کرد که جداول منتشر شده در فضای مجازی در خصوص مالیات خودروهای بیش از یک میلیارد تومان، مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.
کد خبر : 634963
خودروهای لوکس



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای مهم تأکید کرد که جداول منتشر شده در فضای مجازی در خصوص مالیات خودروهای بیش از یک میلیارد تومان، مورد تائید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.


در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: هرگونه ارزش‌گذاری خودرو برای محاسبه مالیات با رعایت ملاحظات قانونی، اجرایی و همچنین حقوق مردم منتشر و بر روی سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir قرار می‌گیرد. بدیهی است سایر جداول و ارزش‌های اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تائید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.


در این اطلاعیه در خصوص مالیات بر جمع خودروهای تحت تملک اشخاص (موضوع بند «ش» قانون بودجه سال ۱۴۰۰) آمده است: در پی انتشار فهرست‌هایی در خصوص میزان مالیات خودروها در فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تعیین مالیات مالکان خودروها بر اساس مجموع ارزش خودروی هر شخص حقیقی و به تفکیک هر خودرو اقدام کرده و مراتب در موعد مقرر قانونی از طریق درگاه الکترونیک سازمان به هر مالک اطلاع‌رسانی خواهد شد.


بر این اساس مبنای ارزش‌گذاری خودروها ارزش ابتدای سال ۱۴۰۰ و کسر۱۰ درصد از ارزش به ازای انقضاء هر سال از سال ساخت (مدل) خودرو (حداکثر ۶۰ درصد) بوده است.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته