انتشار چاپ سوم کتاب راهنمای پوشش خبری
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، تحلیل پوشش خبری رسانه های مختلف مکتوب و الکترونیکی با نمونه های جدید، آسیب شناسی مصداقی پوشش خبری مطبوعات و رادیو و تلویزیونی، ارائه مدل ۷۰-۱۵-۱۵ و تاکتیک های جدید و بومی پوشش خبری و عناوین جدید و کاربردی مانند مدیریت تعارض،تکرار،موضوع،جملات،واژه ها، تصاویر و مدیریت چینش و بی طرفی اخبار از جمله ویژگی های مهم فصول هفتگانه اثر نصراللهی در این کتاب است .
پرفسور علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه در در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است : "برای اینجانب افتخاری است که تقریظی به کتاب ارزشمند دوست و همکار ارجمند و دانشمندخود ، اکبر نصراللهی بنویسم؛ بدوناغراق ایشان یکی از بهترین استادانی است که در این سال ها، جامعه دانشگاهی ما در زمینه خبر و خبر نویسی و پوشش خبری به خود دیده است و این خود حاصل یک تصادف یا بهتر بگویم برنامهریزی هوشندانه خبری فردی-تخصصی بوده است. بدین معنی که نصراللهی از یک طرف مراحل خبر نویسی و پوشش خبری را از پایین ترین سطح تا بالاترین آن در رسانه های گوناگون مکتوب،صوتی و تصویری و در بزرگترین رسانه ملی یعنی صدا و سیما طی کرده و نیز دانش کار را به صورت آکادمیک در دانشگاههای بزرگ کشور از سطوح کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری بدست آورده اند. کمتر کسی را دیده ام که این "تقارن علمی و حرفه ای" را در خود یکجا جمع کرده باشد. در کنار این توانمندی های علمی و حرفه ای ، "ذوق سرشار رسانه ای" و نیز "شوق درک و تحلیل رویدادها"، از دکتر نصراللهی، "چهره ای بی بدیل" ساخته است که تحلیل هایش در رسانه ها نظر بسیاری به ویژه صاحبنظران علم ارتباطات و روزنامه نگاری و مدیریت رسانه ها را به خود جلب می کند.
پرفسور فرهنگی در پایان مقدمه خود نوشته است : "من خواندن این کتاب را نه تنها برای دانشجوی مدیریت رسانه و ارتباطات و روزنامه نگاری توصیه می کنم بلکه هر کس را که می خواهد بداند که چگونه باید راه را از چاه تشخیص دهد و از میان اخبار پرسروصدا و رنگین و پرتحرک رسانه ها آن را که به عقل نزدیکتر است بپذیرد و آنها را که از موازین عقل و حرفه ای دور است به کناری نهد، توصیه می کنم ".
کتابهای «اصول خبرنویسی» و «مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانههای حرفهای»، شهروندان در برابر خبرنگاران ، نسیم در اخبار ، آثار دیگر همین نویسنده است که انتشارات سروش، دفتر مطالعات رسانهها ،موسسه همشهری و انتشارات روز هشتم آنها را منتشر کردند. برخی کتابهای نصراللهی تا چاپ هفدهم تجدید چاپ شدهاند.
حسن خجسته نیز در مقدمه کتاب راهنمای پوشش خبری، خبر را مهمترین و گرانترین نوع اطلاعات و سرمایه ژتوپلیتیک توصیف و تصریح کرده است: «با توجه به اهمیت راهبردی "پوشش اخبار"، نظامهای سیاسی با تولید خبر و پخش فراگیر آن، هم از خود حفاظت میکنند و هم با گسترش و توسعه آن به دیگر حوزههای اندیشهای آن را مستحکم میکنند.
استاد دانشگاه صدا و سیما آموختن فنون و تکنیکهای تولید خبر و پوشش مؤثر آن را از قدمهای اولیه برای کارگزاران حرفهای خبر دانسته و با تشکر از دکتر نصراللهی افزوده است «نویسنده کتاب حاضر از آن جهت که هم مسلط به مبانی نظری است و هم به ویژگیها و ضرورتهای عملی آشنایی فراوانی دارد در کتاب راهنمای پوشش خبری فرصت ایدهآلی را پیش رو قرار میدهد تا خواننده دو بهره همزمان ببرد، هم خود را از جهت نظری مجهز کند و هم تجربههای میدان عمل را در سینه حفظ کند و به موقع مورد استفاده قرار دهد.
علاقمندان میتوانند این کتاب را در تهران به آدرس ؛ ضلع شمالشرقی چهارراه کالج-کوچه شهید سعیدی- بن بست شبنم- طبقه همکف- کتابفروشی تخصصی دانشکده رسانه فارس(تلفن: ۸۸۹۱۱۶۶۹-۰۲۱) و یا از انتشارات کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی- روبروی دانشگاه تهران- جنب بانک ملت (تلفن: ۶۶۴۶۹۴۷۵-۰۲۱) تهیه کنند. و نیز می توانند برای خرید الکترونیکی کتاب به سایت فروش اینترنتی انتشارات فارس به نشانی زیر مراجعه کنند:
https://book.farsnews.ir/Pages/BookDetail.aspx?Item_Id=۲&Edition_Id=۲
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/