دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 11:38
جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با حضور رئیس دانشگاه و اعضا برگزار شد

استقبال اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از برنامه‌های دکتر میرزاده / هیات امنای استانی تصمیم‌سازی را تسهیل می‌کند

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با ارائه‌ گزارش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان از وضعیت آن همراه بود.
کد خبر : 63474

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات که عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان است در جلسه هیات امنای دانشگاه این استان گفت: «خوشبختانه با حسن انتخابی که برای انتخاب اعضای جلسه صورت گرفته، اعضا با اشراف و آشنایی که نسبت به مسائل استان دارند مسئولانه مسائل را بررسی وتصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.» او برنامه‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را کارشناسانه و موفق ارزیابی کرد.


استاندار کرمان: جلسات هیات امنای استانی تصمیم‌سازی و تصمیم گیری استان‌ها را تسهیل می‌کند


علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان هم در این جلسه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری جلسات هیات امنای استانی نقش موثری در تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها داشته و دانشگاه آزاد اسلامی باید در این زمینه پیش‌قدم شود که دولت نیز در راستای تمرکززدایی گام بردارد.»


او افزود: «برگزاری جلسات هیات امنای استانی باعث می‌شود تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای استان‌ها راحت‌تر صورت بگیرد.»


استاندار کرمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان را از دانشگاه‌های موفق استان توصیف کرد و گفت: «خوشبختانه با اجرای برنامه‌های هوشمندانه دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان توانسته در دو سال گذشته از زیان‌دهی خارج شده و به سوددهی برسد.» رزم حسینی هم‌چنین برنامه‌های دکتر میرزاده برای دانشگاه آزاد اسلامی را خوب ارزیابی کرد.


اختصاص زمین برای اجرای طرح شفای کرمان


در ابتدای این جلسه دکتر بابک آل‌طه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گزارشی از عملکرد واحدهای این استان ارائه کرد و گفت: «این استان دارای 13 واحد و مرکز دانشگاهی، 48هزار و 10 دانشجو، 787 عضو هیأت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و نسبت استاد به دانشجو در این استان یک به 35 است.» او از برنامه‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برای جذب هیات علمی خبر داد.


آل‌طه هم‌چنین درباره مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: «7 مرکز رشد و 59 واحد فناور مستقر در مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان فعال هستند.» او به طرح سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد اشاره کرد و ادامه داد: «تشکیل کمیته پیگیری ساها در مرکز استان جهت فعال کردن ساها، افتتاح حساب بانکی به نام ساها در واحد یا مرکز مربوطه، چاپ کتابچه ساها، پیگیری‌های لازم جهت انعقاد قرارداد برای اخذ مجوز‌های لازم آزمایشگاه‌های استاندارد در واحدهای کرمان و زرند و ... از جمله اقدامات دانشگاه آزد اسلامی استان کرمان برای طرح ساها است.»


آل طه هم‌چنین گزارشی از طرح شفا دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ارائه کرد و گفت: «اختصاص 80 هکتار زمین در اتوبان هفت باغ علوی کرمان، اخذ تاییدیه معاونت عمرانی، احداث جاده دسترسی، اخذ امتیاز برق، اخذ امتیاز آب، حفر چاه، درختکاری و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و ... از اقدامات انجام شده در این زمینه است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: «تولید نئوپان از سرشاخه‌های درخت خرما و روکش ملامینه نئوپان، استفاده از مولد مقیاس کوچک تولید پراکنده – تولید همزمان برق و حرارت CHP، پروژه ساختمان تجاری – اداری با متراژ 9000 متر مربع و ... از جمله فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان است.»


در این جلسه، با موافقت اعضا میزان شهریه دانشجویان این استان به تصویب رسید. بر اساس تصمیم اعضا مقرر شد برای افزایش جاذبه رشته‌های دانشگاهی، شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته‌های غیرپزشکی در سال 95 افزایش پیدا نکند و شهریه متغییر دانشجویان موجود، به جز رشته‌های غیرپزشکی، تا 15درصد می‌تواند افزایش یابد. این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان داده شد که براساس میزان تقاضای رشته‌های استان افزایش شهریه را کمتر از ١٥درصد در نظر بگیرد.»


بودجه استان کرمان از حیث درآمد و هزینه 213 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف بیش از 302میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد. هم‌چنین مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به اطلاع اعضای هیات امنا برسد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته