انصراف حائری شیرازی از نامزدی مجلس خبرگان با کنایه به جامعتین
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نماینده استان فارس در مجلس چهارم خبرگان رهبری که برای انتخابات دوره پنجم این مجلس از حوزه تهران، ثبت نام کرده بود، از داوطلبی انصراف داد.
متن اطلاعیه انصراف آیتالله حائری شیرازی که در وبسایت شخصی وی منتشر شده، به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
اینک که انتخابات خبرگان و مجلس در آستانه برگزاری است، همه باید به پای صندوقهای رأی برویم و کسانی را انتخاب کنیم که هیچگونه خوشبینی به طاغوتهای زمان ندارند. کفر به طاغوت مقدم بر ایمان به خدا و رسول و ائمه اطهار علیهمالسلام و مؤمنین است.
اینجانب هم به امید اعلام کفر به طاغوت در زمینههایی که مورد غفلت واقع شده، میخواستم در مجلس خبرگان آینده حضور داشته باشم که برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردم تا آرای مرکز کشور پشتوانه کار بزرگی که میخواهم انجام دهم باشد ولی جامعتین تعهداتی به دیگران داشتند و غیر از مرکز تهران هم برای منظور حقیر مناسب نبود و از طرف دیگر مستقل وارد صحنه انتخابات شدن، ایهام مقابله با استخوانداران در حرکت انقلابی و اسلامی ما و پیوستن به دیگران را در پی داشت.
اینک ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی خبرگان و اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن و تقویت آنان و تشکر از هواداران ستاد انتخاباتی آیندهام و فعالیت شبانهروزی آنها، رئوس مطالبی را که دوست داشتم با داشتن آرای تهران از موضعی مستحکم اعلام کنم چون میدانستم که دیگران چنین برنامهای ندارند، آنها را مطرح میکنم:
۱- اعلام میکنم در نجات انسانها از مشکلات اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی چه مردم آمریکا و اروپا و چه مسلمانان آسیا و آفریقا محصولات علوم انسانی غرب راهگشا نیست و طرح های قرآن و اسلام هم راهگشا و هم قابل دفاع علمی است؛ به طوری که در دانشگاههای بزرگ اروپا و آمریکا قابل اثبات است؛ به شرطی که دفاعیات ما تجریدی نباشد، کاربردی و محسوس و ملموس باشد و چنین کاری به رغم محال دانستن همکاران به حول و قوه الهی ممکن است. اینجانب اگر تتمهای از عمرم باقی باشد، آرزو دارم در این راه صرف کنم. آنهایی که برای محو شدن اسرائیل از نقشه جغرافیا وقتی با دلیل روشن روبهرو میشوند، کف میزنند؛ در عین حال که یهودی هستند، اگر ما دفاعکنندگان بدی نباشیم، آنها پذیرشکنندگان خوبی هستند. مشکل اسلام اینجاست که ما دلایلمان کاربردی نیست نه اینکه دیگران در قبول حق مشکل دارند.
۲- اعلام میکنم همانطور که علوم انسانی خون رایج در فرهنگ است و اسلام این خون سالم را به ما مرحمت کرده، کافی است دلایل علمی بودن آن را به آن ضمیمه کنیم تا مورد قبول دانشگاههای عالم شود و بعد از آن قابل اجرا در همه جا حتی در کشور خودمان خواهد شد و قبل از پذیرش علمی بودن در هیچجا عملی نخواهد شد حتی در کشور خودمان، در مسائل اقتصادی هم خون جاری در اقتصاد پول رایج است. پول به تعریف اسلامی، خون سالم است و پول به تعریف غربی خون بیمار است. هیچ بیماری قبل از سلامت خون به سلامت جسم دست نخواهد یافت. خون سالم خونی است که فشار و قند و سایر ترکیبات آن ثبات داشته باشد. پول سالم پولی است که ارزش آن در درازمدت پایدار باشد. پول اسلام از صدر اسلام تاکنون بر یک ارزش مانده است اما پول کشور ما که اقتباس شده از غرب است؛ قیمت یکَ خانه شاهانه صد سال پیش امروز معادل قیمت یک گردو است. تا پول سالم نشود، اقتصاد سالم نخواهد شد. اقتصاد مقاومتی با پول بدون مقاوت عملیاتی نخواهد شد. مقاومت اول باید در پول تعریف شود و سپس در بخشهای دیگر.
والسلام ـ محیالدین حائری شیرازی»
انتهای پیام/