دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرادی:

برنامه‌های فرهنگی نباید به دلیل بودجه تعطیل شوند

توجه به مسائل فرهنگی موجب افزایش اعتماد عمومی به دانشگاه خواهد شدرئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی عنوان کرد که در حوزه مسائل فرهنگی محدودیت منابع مالی نداریم و برنامه‌های فرهنگی نباید به دلیل بودجه تعطیل شوند.
کد خبر : 634592
نشست



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مشهد، نشست یکروزه شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور محسن مرادی رئیس این دانشگاه، معاونان و مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان در مرکز فرهنگی رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.


مرادی در این نشست، حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از حوزه‌های مهم برشمرد و گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بی‌نظیری است و در دوره مدیریت جدید خود به واسطه تغییر رویکرد، عقب‌ماندگی چندساله در حوزه فرهنگی را جبران می‌کند.(بیشتر بخوانید)


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و ۲۸۳ هزار دانشجو مجموعه گسترده‌ای است که هرقدر برنامه فرهنگی، نهضت و توجه به ارزش‌ها در آن اجرا شود، باز هم ظرفیت کار فرهنگی وجود دارد؛ البته ملاحظاتی را هم باید در نظر داشت.


برنامه‌های فرهنگی نباید به دلیل بودجه تعطیل شوند


وی افزود: یکی از تئوری‌های حوزه روانشناسی نظام تقویت مثبت است؛ اگر می‌خواهیم رفتاری خوب تکرار شود، باید انگیزه آن را در راستای مثبت تقویت کنیم. باید کاری کنیم که شرکت کننده‌ها در جشنواره‌های فرهنگی بیشتر شوند. در منابع مالی باید اولویت‌سنجی کنیم. در حوزه مسائل فرهنگی محدودیت منابع مالی نداریم و برنامه‌های فرهنگی نباید به دلیل بودجه تعطیل شوند.


وی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را سندی بسیار عملیاتی عنوان کرد و افزود: این سند یک برنامه پنج ساله است که کتاب آن مهر 1400 رونمایی شد و متولیان فرهنگی لازم است این کتاب را مطالعه کنند. ۷۸ راه‌کنش در حوزه مسائل فرهنگی در این سند وجود دارد. بر اساس شاخص‌های موجود در این سند، واحدهای دانشگاهی، کارکنان و استادان ارزشیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد ادامه داد: در سند تحول و تعالی دانشگاه، مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه تعریف شده است؛ بنابراین هرقدر به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه کنیم، جذب دانشجو زیاد می‌شود؛ چراکه اعتماد عمومی به سمت دانشگاه بیشتر خواهد شد و کارهای اقتصادی دانشگاه رونق خواهد گرفت.


شناسایی و استفاده از افراد اثرگذار در حوزه فرهنگی، تعامل حداکثری با نخبگان و به خدمت‌گرفتن نهادهای اثرگذار فرهنگی شهر، هدایت برنامه‌های فرهنگی در راستای تعمیق آموزه‌های دینی، ترویج سبک زندگی اسلامی، افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، افزایش مشارکت خانواده‌ها و ارتباط محکم‌تر با خانواده‌ دانشجویان، کارکنان و استادان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها و فعال‌تر کردن دفاتر مشاوره دانشگاه ازجمله وظایفی بود که مرادی در این نشست به مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی استان خراسان رضوی تأکید کرد.


انتهای پیام/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب