دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1400 - 10:44

۵ نکته برای سفر همراه با محیط‌زیست

سفر راه نجات آدمیزاد از زندگی است. از همه چیزهایی که دوست نداریم. شهری که دوست نداریم، کاری که دوست نداریم، راهی که دوست نداریم. حتی اگر مجبور به انجام همه چیزهایی باشیم که دوست نداریم، سفر چیزی است که ما را نجات می‌دهد. زیرا که کوله‌بار می‌بندیم برای رفتن به جایی که دوست داریم!
کد خبر : 634582
image-20220113103836-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، سفر انسان‌ها را نجات می‌دهد اما قرار نیست محیط‌زیست را به نابودی بکشد. بسیار مهم است از این طبیعت و جهانی که داریم مراقبت کنیم. سفرهای سالمی برویم و از همه مهم‌تر، امانت‌دار دارایی‌هایی باشیم که نه فقط برای ما، بلکه برای همه است. در سال‌های اخیر روش‌ها و مهارت‌هایی برای سفر کردن آموزش داده می‌شود که باعث می‌شود افراد سفر همراه با محیط‌زیست را یاد بگیرد. یعنی اینکه یاد بگیرند چطور سفر کنند، بدون اینکه آسیبی به طبیعت و دیگر جانوران بزنند. تابه‌حال درباره این سبک سفر چیزی شنیده‌اید؟ اگرنه پس تا پایان این مطلب همراه ما بمانید تا ۵ نکته مهم برای سفر همراه با محیط‌زیست را به شما آموزش دهیم.


چگونه سفری سبز داشته باشیم؟


سفر سبز یعنی سفری که در آن اولویت فقط خوش‌گذرانی و داشتن لحظات خوب در سفر به هر قیمتی نیست. سفری که محیط‌زیست و طبیعت هم در آن اولویت دارند با اصطلاح سفر سبز و پایدار شناخته می‌شود. شاید گفتن سفر پایدار آسان باشد، اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد، سخت خواهد بود. بااین‌وجود چیزی است که ارزش سختی دارد، زیرا که نشان می‌دهد شما به‌عنوان یک انسان، چقدر مسئولیت اجتماعی می‌پذیرید و بر انجام وظایف خود آگاه هستید. پنج نکته‌ای که به ما در داشتن یک سفر پایدار کمک می‌کند شامل موارد زیر است:


از پلاستیک استفاده نکنید


شما می‌خواهید یک سفر کوتاه یا حتی نسبتاً طولانی برای تعطیلات خود داشته باشید، اما ممکن است برای طبیعت به قیمت ۵۰۰ سال تمام شود. قرن‌ها طول می‌کشد تا هر پلاستیکی که وارد طبیعت می‌شود، تجزیه شده و از بین برود. پس اولین کاری برای داشتن یک سفر همراه با محیط‌زیست باید انجام دهید، حذف پلاستیک تا بیشترین حد ممکن است. سعی کنید وقتی از تهیه بلیط هواپیما فارغ شدید و سراغ جمع‌کردن چمدانتان رفتید، تا بیشترین حد ممکن استفاده از پلاستیک را هنگام بستن چمدان و در زمان سفر حذف کنید. می‌توانید از کیسه‌های پارچه‌ای برای مرتب کردن وسایلتان استفاده کنید. همچنین کیسه‌های خرید پارچه‌ای را هم همراه خود داشته باشید که وقتی برای خرید به بازارچه‌های محلی یا فروشگاه‌های مختلف در شهر و کشور مقصدتان می‌روید، از پلاستیک استفاده نکنید.


۵ نکته برای سفر همراه با محیط‌زیست


سبک سفر کنید


هر کیلو بار اضافه‌ای که برای سفر خود برمی‌دارید، در زمان پرواز حساب می‌شود. هر چه وزن هواپیما بیشتر باشد، کربن بیشتری تولید می‌کند. پس سعی کنید فقط آنچه را که نیاز دارید بردارید. گاهی اوقات واقعاً همه چیزهایی که در سفر همراه خود می‌برید به کارتان نمی‌آید و تنها باعث می‌شود بار سنگین‌تری داشته باشید. سبک و راحت سفر کنید تا محیط‌زیست هم از شما ممنون باشد!


از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید


امروزه هر شهر یا کشوری که بروید می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مقصد استفاده کنید. این کار سه خوبی بزرگ دارد. اول اینکه باعث می‌شود سفری کم‌خرج‌تر و اقتصادی‌تر داشته باشد و دوم اینکه آسیب کمتری به محیط‌زیست مقصدتان می‌زنید. حسن سومی که با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانید از آن بهره ببرید نزدیکی بیشتر با مردم محلی، زندگی و فرهنگ افرادی منطقه‌ای که به آن سفر کرده‌اید. به‌هرحال سفر فرصتی برای دیدن زندگی‌های جدید، شناختن فرهنگ‌ها مختلف و تجربه چیزهایی است که تابه‌حال ندیده‌اید؛ پس این فرصت را از خودتان نگیرید.


وقتی حمل‌ونقل عمومی را جایگزین حمل‌ونقل خصوصی در سفر می‌کنید به این معنی است که هیچ‌گونه نقشی در انتشار کربن اضافی در محیط ندارید. این موضوع یک‌قدم بزرگ و مهم برای داشتن سفری پایدار و دوستدار محیط‌زیست است.


۵ نکته برای سفر همراه با محیط‌زیست


مسیرهای مشخص داشته باشید


هنگام پیاده‌روی، همیشه در مسیرهای مشخصی که قبلاً برنامه‌ریزی کرده‌اید بمانید و از هر حیوانی که با آن برخورد می‌کنید فاصله ایمن را حفظ کنید. سعی کنید به موجوداتی که در مسیر شما زندگی می‌کنند احساس ناامنی ندهید، محیط زندگی آنها را از بین نبرید و درباره محیط گیاهی و جانوری آن منطقه محتاط عمل کنید. شما مهمان محل زندگی آنها هستید، پس مهمان خوبی باشید.


با گروه‌های کوچک سفر کنید


گروه‌های کوچک‌تر معمولاً تأثیرات زیست‌محیطی کمتری دارند، بنابراین سعی کنید با گروه‌های کوچک‌تری سفر کنید که یک راهنمای مسئول و دوستدار محیط‌زیست داشته باشد. به‌راحتی می‌توانید قبل از اینکه برای ثبت‌نام در تور سفر خود اقدام کنید، بپرسید که تعداد افراد حاضر در گروه چند نفر است، آیا قرار است این یک سفر دوستدار محیط‌زیست باشد، در چه شرایطی سفر می‌کنند و قرار است چه‌کارهایی در مقصد انجام دهید. همه این سؤال‌ها کمک می‌کند تا بدانید آیا سفری که می‌خواهید عضوی از آن باشید، به محیط‌زیست احترام می‌گذارد یا قرار است آسیب‌زننده باشد.


اگر دوستدار محیط‌زیست نبود و شما همچنان دوست داشتید در این سفر حضور داشته باشید، می‌توانید با ارائه پیشنهادهای پایدار به رهبر گروه و تلاش برای سفری سالم، با یک تیر دو نشان بزنید. هم سفر دلخواهتان بروید و هم افراد دیگری را به حفظ محیط‌زیست علاقه‌مند کنید. حتی می‌توانید قبل از سفر با خواندن مطالب مرتبط در بلاگ فلایتیو درباره داشتن یک سفر دوستدار محیط‌زیست، اطلاعات بیشتری کسب کنید و سفر بهتری داشته باشید.


۵ نکته برای سفر همراه با محیط‌زیست


سفر با فلایتیو را امتحان کنید


فلایتیو سال‌ها است تلاش می‌کند یک مرجع امن و مطمئن برای مسافران و گردشگران باشد. علاوه بر این ما در فلایتیو می‌دانیم که این محیط‌زیست و طبیعتی که در آن زندگی می‌کنیم و به آن تعلق داریم چقدر مهم و ارزشمند است. تلاش می‌کنیم تا با آموزش‌های بیشتر در این حوزه، آگاهی و دانش بیشتری را به مردم بدهیم و همراه آنها خودمان هم چیزهای بیشتری برای یادگیری و عمل‌کردن داشته باشیم. اگر دوست دارید اطلاعات دقیق‌تر و مؤثرتری درباره این موضوع بیاموزید، می‌توانید همراه ما در مجله فلایتیو باشید.


همچنین با فلایتیو می‌توانید از یک موتور جست‌وجوی قوی و کامل استفاده کنید، ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین بلیط‌های پرواز را تهیه کنید و از همه مهم‌تر، یک پشتیبانی کامل زمان سفر و حین پرواز داشته باشید. مجموعه ما در حین سفر از طریق واتساپ، تلگرام و راه‌های ارتباط دیگر مثل شماره تماس ۴۱۵۰۱ - ۰۲۱ همراه شما است تا درباره سفر، خرید بلیط هواپیما و هر مشکل مرتبط دیگری که دارید، به شما کمک کند. علاوه بر رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی می‌توانید برای رزرو هتل داخلی و خارجی، به‌خصوص شهرهای استانبول و دبی هم از طریق فلایتیو اقدام کنید. ما سال‌ها است همراه شما هستیم و به این همراهی افتخار می‌کنیم زیرا که شما را عضوی از خانواده خود می‌دانیم.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست سفر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته