دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم آغاز به کار کرد

پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با شعار گرمایش جهانی، خشکسالی و توفان‌های گرد و خاک، تهدید برای منطقه امروز در هتل المپیک تهران آغاز شد.
کد خبر : 63437

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم که قرار است به مدت دو روز برگزار شود، امروز میزبان حمیدچیت‌چیان وزیر نیرو، پیروز حناچی معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و شهرسازی و کارشناسان و استادان دانشگاه است.


بیر اجرایی این کنفرانس با اشاره به آخرین اجلاس آب و هوایی برگزار شده جهان در فرانسه گفت: در آخرین اجلاس آب و هوایی دنیا موسوم به کاپ 21 برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای توافق شد که امیدواریم در ایران نیز گام‌های موثری با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط برداشته شود.


سحر تاجبخش افزود: پایش و پیش‌بینی اقلیمی، تغییر اقلیم و راه‌های سازگاری با تغییر اقلیم از جمله مباحث مورد بحث در پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم است.


وی اظهار کرد: از 250 مقاله ارائه‌شده به این کنفرانس 39 مقاله به صورت شفاهی و 105 مقاله به صورت پوستری گزینش علمی شده و ارائه می‌شوند.


به گفته وی، شش کارگاه علمی نیز با همکاری سازمان‌های ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.


پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم فردا با سخنرانی معاونان وزیر راه و شهرسازی و وزارت نیرو در هتل المپیک تهران به کار خود پایان خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته