دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 10:03

روحانی تهران را به مقصد رم ترک کرد

رئیس‌جمهوری با دعوت رسمی رؤسای جمهوری ایتالیا و فرانسه لحظاتی پیش در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، تهران را به مقصد رم ترک کرد.
کد خبر : 63430

به گزارش گروه سیاسی گروه سیاسی آنا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح دوشنبه به منظور دیدار با رؤسای جمهوری ایتالیا و فرانسه و دیگر مقامات عالی‌رتبه این دو کشور با بدرقه رسمی معاون اول رئیس‌جمهوری تهران را به مقصد رم ترک کرد.


دیدار با نخست‌وزیر و تعدادی از سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی ایتالیا نیز در برنامه سفر رئیس‌جمهوری به رم پیش‌بینی شده است.


حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌و‌گو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در مرحله اول سفر به اروپاست.


همچنین رئیس‌جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه، با وی دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد و هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت.


ملاقات و گفت‌و‌گو با مدیرکل یونسکو؛ بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد، از دیگر برنامه‌های روحانی در پاریس است.


همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رئیس‌جمهوری در این سفر چهار روزه است.


همزمان با سفر رئیس‌جمهوری، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته