دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1400 - 19:06

کشمکش‌ها در پارلمان عراق هم‌چنان ادامه دارد

جلسه انتخاب رئیس مجلس عراق که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد همچنان با حاشیه‌ها و کشمکش‌ها از سوی جریان‌های سیاسی این کشور همراه است.
کد خبر : 634227
4444



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، اداره اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای مجلس عراق از معرفی «محمود المشهدانی» مسن‌ترین نماینده که در ساعات اولیه آغاز به کار پنجمین دوره پارلمان این کشور به عنوان ریاست سنی مجلس اداره جلسه را بر عهده داشت به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی المعلومه عراق با اعلام این خبر افزود: رئیس مجلس در پی حوادثی که در اولین جلسه پارلمان عراق اتفاق افتاد «محمود المشهدانی» نماینده مجلس را به نقض قانون اساسی عراق متهم کرد.


در بیانیه اداره اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای مجلس عراق آمده است که ریاست مجلس تصمیم گرفت «محمود المشهدانی» را به دلیل نقض قانون اساسی و نظام داخلی مجلس به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی کند.


در همین حال ائتلاف چارچوب هماهنگی (شامل جریان‌های شیعه) در نامه‌ای به رئیس دادگاه فدرال این کشور فرآیند انتخابات هیئت‌رئیسه و رئیس مجلس عراق را مغایر با قانون اساسی کشور دانست و خواستار ابطال نتایج این انتخابات شد.


این ائتلاف در بیانیه خود آورده است که درگیری با المشهدانی موجب جراحت وی و انتقال او به بیمارستان شد اما متأسفانه برخی جناح‌ها بدون هیچ مبنای قانونی به ادامه جلسه اصرار کردند.


در این بیانیه آمده است: ما، طرف‌های سیاسی که پشت این درگیری ایستادند را مسئول کامل تمام عواقب انحصارگرایی و استفاده از خشونت و هرج‌ومرج که به‌منظور تحمیل خواسته‌هایشان انجام دادند، می‌دانیم.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته