دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام‌ احمدی خبر داد؛

تدوین پیش‌نویس سیاست‌ها و رویکردهای فرهنگی اربعین ۱۴۰۱

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از تهیه پیش‌نویس سیاست‌ها و رویکردهای فرهنگی اربعین ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر : 633985
4444



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از تهیه پیش‌نویس سیاست‌ها و رویکردهای فرهنگی اربعین ۱۴۰۱ خبر داد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین که نمایندگان نهادها و سازمان‌های مرتبط با این کمیته شرکت داشتند، گفت: جهت‌گیری‌های کلی اربعین سال آینده و برنامه‌های سال‌های بعد هرچه زودتر تدوین و به ستاد مرکزی اربعین ارائه شود.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز در این کمیته بر لزوم معرفت افزایی میان زائران اربعین تأکید کرد و گفت: معرفت افزایی بدون شناخت نیازهای زائران، آسیب‌شناسی نسبت به گذشته و رصد و برنامه‌ریزی نسبت به آینده امکان‌پذیر نخواهد بود.


وی بیان کرد: اگر این حرکت انبوه و بسیار گسترده مردمی که بزرگ‌ترین اجتماع بشری نام گرفته است از وحدت و معرفت تهی باشد به حرکتی نمادین تبدیل خواهد شد که نمونه‌های خُرد آن در دنیا فراوان است.


نماینده ولی‌فقیه همچنین با بیان این‌که معرفت، وحدت و همگرایی از محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری در اربعین است، اظهار کرد: اگر در زائر حسینی پس از حضور در این پیاده‌روی و شرکت در مراسم اربعین نسبت به گذشته تغییری ایجاد نشود نشان‌دهنده کم‌کاری میانِ دست‌اندرکارانی است که این مراسم را هدایت و برنامه‌ریزی می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته