دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار سلیمانی:

بسیج در همه عرصه‌ها آماده نقش‌آفرینی در جهت رفع مشکلات است/ تولید بیش از ۲۰ میلیون ماسک در روز توسط بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه بسیج در همه عرصه‌ها آماده کمک و  نقش‌آفرینی در جهت رفع مشکلات  است، خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با ویروس منحوس کرونا این نقش‌آفرینی ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 633962
سردار سلیمانی



به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران طرح بسیج ملی شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا که عصر امروز ۱۸ دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه جلسه امروز مزین به حضور خانواده‌های عزیز شهدای مدافع سلامت است، گفت: براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) و فرمانده کل سپاه، بسیج از روزهای اول براساس رسالت خود به میدان آمد و با ظرفیت‌های خود و همکاری با دستگاه‌های بهداشتی و درمانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های مختلف به یاری هموطنان در مقابله با ویروس منحوس کرونا شتافت.


وی با اشاره به تدارکات بسیج برای تهیه لوازم بهداشتی و درمانی در مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: کارگاه‌های بسیج تولید ماسک را به ۲۰ میلیون در روز رساندند و ما در این مورد نیز خودکفا شدیم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با یک شرکت دانش‌بنیان در بسیج کلید خورد و این دستگاه‌ها به سراسر کشور اعزام شدند، تولیدمان به قدری بالاست که قادریم این دستگاه‌ها را به کشورهای دیگر صادر کنیم.


سردار سلیمانی به تولید مخزن‌های اکسیژن برای استفاده در بیمارستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در ابتدای غربالگری و نقش‌آفرینی بسیج، بالای ۷۰ میلیون نفر در کشور غربال شدند و بیماران شناسایی شده به ۴۰۰ درمانگاه بسیج اعزام شدند و در مرحله چهارم طرح، در قالب تیم‌های مراقبتی و نظارتی از اواخر آبان سال گذشته پس از ۴۵ روز شاهد نزولی شدن کرونا و شرایط مساعد در حوزه درمان و اقدامات مثبت و نقش‌آفرینی بسیج را ثبت کردیم.


وی افزود: در گام پنجم مشارکت در حوزه ساخت واکسن انجام شد و با همکاری فرماندهان سپاه استانی و رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور با وزارت بهداشت و با تمرکز و تلاش‌ها در آذرماه، واکسیناسیون به یک طرح خوبی رسید و این موفقیت ثبت و ضبط شد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به گام ششم طرح شهید سلیمانی گفت: با همکاری استان‌ها و فرماندهان و میدان آمدن همه ظرفیت‌ها و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج، در تلاشیم از ابتلای مجدد مردم عزیز به این ویروس منحوس پیشگیری کنیم.


سردار سلیمانی به تدابیر رهبری معظم انقلاب (حفظه‌الله) در نهضت کمک‌های مردمی اشاره کرد و افزود: در این طرح بسیج پرچمدار ملت ایران بود و در طرح‌های مختلفی از ظرفیت‌ها به یاری مردم و فراتر از کمک‌های معیشتی پیش رفت که قابل بیان نیست.


وی به بیش از ۲ میلیون کمک‌های معیشتی به مردم اشاره کرد و افزود: این کمک‌ها همچنان ادامه دارد و انسجام مسئولان و به میدان آمدن مردم برای ما گره‌گشاست و کلید حل مشکلات خواهد بود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه بسیج در همه عرصه‌ها آماده کمک و نقش‌آفرینی در جهت رفع مشکلات است، خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با ویروس منحوس کرونا و همکاری با وزارت بهداشت، این نقش‌آفرینی‌ها بیش از گذشته ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/ ۴۱۶۴



انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج واکسن کرونا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب