دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 16:40
رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان اعلام کرد

ثبت 3 شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در سامانه آزاد اکسپو

جلسه هیات امنای استان خوزستان صبح امروز با ریاست دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور دکتر لک رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و دیگر اعضا برگزار شد.
کد خبر : 63374

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر شهرام لک، در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد این استان گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان دارای 18 واحد و مرکز، 123 هزار نفر دانشجو و هزار و 760 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت است».


رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان اعلام کرد سهم دانشگاه آزاد اسلامی از موسسات آموزش عالی این استان 17درصد است و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در امر آموزش عالی این استان سهم 44درصدی و در تحصیلات تکمیلی سهم 70درصدی دارد».


او از سیر صعودی روند جذب اعضای هیات‌علمی در این استان خبر داد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دارای هزار و 760 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت، 102 عضو هیات‌علمی نیمه‌وقت و 6هزار و 100 استاد حق‌التدریس است».


لک افزود: «همچنین تعداد 14 تفاهم‌نامه همکاری با موسسات و سازمان‌ها منعقد شده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تفاهم‌نامه شرکت ملی حفاری ایران، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خوزستان، شرکت فولاد اکسین خوزستان، انجمن سازندگان قطعات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان و ... اشاره کرد».


او همچنین درباره طرح‌های فرهنگی ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: «ایجاد مرکز فعالیتهای قرآنی امام علی،برگزاری مراسم نکوداشت علامه وحید بهبهانی و آخوند ملاعلی، برگزاری گردهمایی کانون‌ها و نشریات دانشجویی، ایجاد نمایشگاه دائمی فرهنگی دانشجویان، ایجاد یادمان شهدای گمنام و ... از جمله این طرح‌ها است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان همچنین درباره شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان گفت: «تا کنون 5 شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دایر شده و مشخصات 3شرکت در سامانه آزاد اکسپو ثبت شده است».


در این جلسه، میزان شهریه دانشجویان این استان به اتفاق آرا به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شد به منظور افزایش جاذبه رشته‌های دانشگاهی، شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته‌های غیرپزشکی در سال 95 افزایش پیدا نکند و شهریه متغیر دانشجویان موجود (به جز رشته های غیرپزشکی) تا 15 درصد افزایش یابد و این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان داده شد که براساس میزان تقاضای رشته‌های استان، افزایش شهریه را کمتر از ١٥درصد در نظر بگیرد».


در این جلسه ‌هم‌چنین بودجه استان خوزستان از حیث درآمد و هزینه 434میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 630 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به اطلاع اعضای هیات امنا برسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر میرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته