دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1400 - 16:39
کلانتری‌ تأکید کرد؛

تعالی و شکوفایی دانشگاه با ارتقای کیفیت آموزشی

تنوع‌بخشی به درآمدهای دانشگاه با انجام طرح‌های پژوهشیسرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: کیفیت آموزشی باید ارتقا پیدا کند تا بر اساس آن، دانشگاه به تعالی و شکوفایی برسد و این مهم زمانی محقق می‌شود که محصول دانشگاه‌ها شهید چمران‌ها و شهید سلیمانی‌ها باشند.
کد خبر : 633709
دکتر کلانتری خلیل آباد



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج اظهار کرد: کیفیت آموزشی باید ارتقا پیدا کند و مداوم و مستمر باشد تا بر اساس آن، دانشگاه به تعالی، شکوفایی و موفقیت برسد. این مهم زمانی محقق می‌شود که محصول دانشگاه‌ها شهید چمران‌ها و شهید سلیمانی‌هایی باشند که در آینده سکان فرهنگ، سیاست و اقتصاد را به دست گیرند که اگر سواد لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند اهداف دانشگاه را محقق کنند و این مسئولیت بر عهده ماست تا به‌عنوان پیش‌آهنگان بیانیه گام دوم انقلاب با تربیت جوانان و دانشجویان متعهد، متخصص و انقلابی افراد شایسته را به جامعه تحویل دهیم.


وی با بیان شرح مختصری از برنامه‌ها و راهکارهای مدنظر خود به‌عنوان چشم‌انداز و اهداف آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: دانشگاه محیط علمی و دانش وسیله‌ای برای عزت و سربلندی بوده و علم نشانه قدرت و توانمندی است؛ روی دیگر دانش و دانایی، توانایی بوده و بدون دانش و آگاهی، توانمندی و اقتدار ممکن نخواهد بود. علم سلطه‌گری نیست، علم برای توزیع عدالت است و از این نکته باید استفاده کنیم.




بیشتر بخوانید:


سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز معرفی شد




سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: اینجا علم برای غلبه بر دشمن است و هرچند از قله‌های جهانی علم فاصله داریم؛ اما با ایجاد رستاخیز علمی در کشور از حد وسط جهانی پیش‌روتر هستیم و بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری داشتیم و اکنون به رتبه ۱۶ جهانی ارتقا پیدا کرده‌ایم.


کلانتری تشکیل اتاق فکر در دانشگاه و ترسیم نقشه راه و در واقع برنامه تحول و تعالی دانشگاه را از برنامه‌های دیگر خود عنوان کرد و گفت: از سوی سازمان مرکزی نیز این موضوع ابلاغ شده و برنامه خاص بر مبنای سند تحول در دانشگاه تهیه و اجرایی خواهد شد تا بتوانیم بر مبنای آن حرکت کنیم.


وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به‌عنوان یک سیستم بوده و زیرمجموعه‌ها و واحدها به‌عنوان زیرسیستم هستند و هیچ دیواری بین واحدها، سما و سایر مجموعه‌ها در دانشگاه وجود ندارد. همه باید فعال باشند و سعی می‌کنیم، هسته‌ای دانا داشته باشیم تا بتوانیم شبکه‌ای توانا ایجاد کنیم. این شبکه توانا همان معاونان، مدیران و رؤسای واحدهای دانشگاهی بودند که با همکاری یکدیگر موجبات تقویت دانشگاه را فراهم خواهند کرد.


تعالی و شکوفایی دانشگاه با ارتقای کیفیت آموزشی


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز درباره تهیه و اجرای طرح آمایش تأکید کرد: تهیه و اجرای طرح آمایش باید بر اساس آمایش سرزمینی استان باشد که بر مبنای این سند دانشکده‌های موضوعی، رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای ایجاد می‌شود و تحول اساسی در دانشگاه ایجاد کرده و دانشگاه را از خمودگی خارج می‌کند.


کلانتری ادامه داد: اقدامات اساسی بر مبنای سند دانشگاه اسلامی در حوزه‌های مدیریتی، آموزشی و پژوهش و فناوری و توسعه فضاهای فرهنگی موجب عمق بخشیدن به مفهوم دانشگاه انقلابی و اسلامی می‌شود. ارتقای معنویت، اخلاق و ارزش‌ها و گسترش فضاهای فرهنگی در عرصه دانشگاه را حاکم می‌سازد که این موضوع در برنامه تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شده و خود منجر به حاکمیت ارزش‌های توحیدی خواهد شد.


وی تبیین کرد: تنوع‌بخشی به درآمدهای دانشگاه با انجام طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی، ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی، فعال کردن فضاهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی موجود و ایجاد سراهای نوآوری به‌صورت خاص و مراکز رشد جدید و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهش و فناوری از مسائل مورد تأکید است که در استان البرز اجرایی خواهیم کرد. تقویت مأموریت گرایی دانشگاه بر اساس مزیت‌های نسبی استان، مسائل روز جامعه و جمعیت جوان این استان خواهد بود و نقش دانشگاه را در عرصه‌های پژوهش و فناوری، مهارت‌آموزی و پژوهش‌های کاربردی تقویت خواهد کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با تأکید بر نگاه ویژه به حوزه علوم انسانی و اسلامی توضیح داد: با استفاده از تجارب افرادی که در حوزه علوم انسانی و اندیشه‌ورز فعالیت دارند، می‌توانیم در این حوزه پیشرفت داشته باشیم. با تقویت ارتباط‌گیری با دستگاه‌های اجرایی، صنعت و جوامع دانشگاهی دیگر و مردم می‌توان به سازمان حل مسئله تبدیل شد. گسترش، توسعه و تقویت فعالیت مدارس سما با توجه به جمعیت بالای استان البرز و شهر کرج از اولویت‌های دیگر است. ایجاد دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی با همکاری یکدیگر در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.


کلانتری یادآور شد: شهدا عزت و سربلندی و کرامت را برای ما ارزانی داشتند تا امروز بتوانیم امنیت داشته باشیم و این آسایش را مدیون آنان هستیم.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته