دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 15:26

امیدواری نتانیاهو به عادی‌سازی روابط با ترکیه

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) به عادی‌سازی روابط با آنکارا ابراز امیدواری کرد.
کد خبر : 63348

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت وای‌نت، نتانیاهو، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد گفت از سرگیری روابط با ترکیه «برای هر دو طرف خوب خواهد بود.»


نتانیاهو گفت: «ما داریم با آنها (مقامات ترک) گفت‌و‌گو می‌کنیم و آنها با ما. اگر موفق شویم، این برای هر دو طرف خوب خواهد بود. ما همیشه امیدواریم.»


ماه گذشته، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که یوسی کوهن، رئیس موساد و مشاور وقت امنیت ملی اسرائیل و جوزف کیچانوور، نماینده ویژه نتانیاهو در مذاکرات با ترکیه، به صورت پنهانی در سوئیس با فریدون هادی سینیرلی اوغلو، مدیر کل وزارت امور خارجه ترکیه، دیدار کرده‌اند. نمایندگان دو طرف در این دیدار به تعدادی از تفاهم‌ها در راستای عادی‌سازی روابط دست یافته‌اند.


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، نیز بعد از حدود 5 سال پس از حمله نظامیان صهیونیست به کشتی ماوی مرمره تمایل خود برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ابراز داشته است. در حمله نظامیان صهیونیست به این کشتی که قصد شکستن محاصره نوار غزه را داشت، 10 شهروند ترک کشته شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب