دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رحمانی فضلی:

سپاه برای مدیریت کامل مرزهای شرقی قول داده است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه امسال سپاه پاسداران گام بلندی را در مدیریت مرزهای کشور برداشته است، گفت: آن‌ها به ما قول داده‌اند تا سال آینده مدیریت کاملی را در مرزهای شرقی کشور داشته باشند.
کد خبر : 6334

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یازدهمین جشنواره سراسری معرفی آثار بر‌تر مکتوب در حوزه مواد مخدر و روان گردان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ادامه مسیر مبارزه با مواد مخدر باید در حوزه‌های مطالعاتی انجام شود، اظهار کرد: مطالعات و پژوهش‌ها در خصوص مواد مخدر می‌تواند زمینه‌ای باشد برای نوشتن سناریو‌ها و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی که مبنایی برای سیاست‌های پیشگیرانه تلقی شود.


وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر امسال ما شاهد نمایش چندین فیلم بودیم که مستقیما به موضوع مواد مخدر پرداخته بود. سازمان صدا و سیما نیز در این خصوص گام‌های خوبی برداشته و در حال برنامه‌ریزی گسترده‌تر در این زمینه است.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما این فیلم‌ها را در سینما دیده‌اید، گفت: خیر من فرصت نمی‌کنم تا به سینما بروم اما سی دی این فیلم‌ها را گرفته و در منزل تماشا می‌کنم.


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: امیدوارم تا مردم در زمینه مقابله و پیشگیری با مواد مخدر به ما کمک کنند زیرا ۹۸/۵ درصد جامعه پاک و سالم هستند و باید برای مدیریت یک و نیم درصدی که به دام مواد مخدر افتاده‌اند از آن‌ها کمک بگیریم.


وزیر کشور با تاکید بر اینکه برای سال آینده برنامه منسجمی در خصوص مقابله با قاچاق مواد مخدر در پیش داریم بیان کرد: امسال ساماندهی را در ابعاد وسیع آغاز و اولویت‌بندی کردیم و اقدامات خوبی انجام شده است البته سپاه پاسداران در زمینه مدیریت مرز‌ها گام بلندی را برداشته و به ما قول داده است که سال آینده مدیریت کاملی در مرزهای شرقی کشور داشته باشیم.


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه هم اکنون بهترین مراکز را در حوزه درمان اعتیاد در کشور داریم عنوان کرد: مراکز ماده ۱۶ را به روان‌شناسان مشاوران تجهیز کرده‌ایم امسال روی بحث صیانت از معتادان بهبود یافته نیز کار کردیم و برای اشتغال آن‌ها اقداماتی انجام شد.


وی ادامه داد: در همین راستا آموزش‌های مهارتی نیز به معتادان پاک شده ارائه شده است همچنین با کمک وزارت تعاون و کمیته امداد امام خمینی (ره) صندوقی برای کمک به ایجاد شغل مناسب برای معتادان بهبود یافته تشکیل شد و ما تلاش می‌کنیم در سال آینده تمام این اقدامات را نهادینه‌تر کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب