دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 13:55

دبیرستان سمای بندرعباس، میزبان دانش‌آموزانی که مقاله پژوهشی ارائه کردند

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد بندرعباس گفت: ارائه مقالات، ایده و نوآوری دانش آموزان در سطح پایه نوید بخش آینده روشن برای جامعه بوده و باید با حمایت و سرمایه گذاری آن را شکوفا سازیم.
کد خبر : 6333

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی دسینه در نخستین همایش زیست‌شناسی مدارس شهرستان بندرعباس که با حضور مسؤولان، مدیران، دبیران و جمعی از دانش آموزان پژوهشگر برتر شهرستان بندرعباس به میزبانی دبیرستان دخترانه سما برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را نهاینه کردن روحیه پژوهش محوری در بین دانش آموزان یاد کرد و گفت: پژوهش بازوی توانمند هر جامعه است و فرهنگ سازی در این زمینه یک امر ضروری است.


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما بندرعباس با توجه به اینکه پژوهش پایه‌ای می‌تواند زمینهٔ پژوهش کاربردی را فراهم آورد، افزود: کار کردن پایه‌ای در این عرصه موجب می‌شود تا دانش آموزان از‌‌ همان ابتدا در جوار آموزش به امر پژوهش بپردازند و با خلاقیت خود نقش آفرینی کنند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس افزود: ارائه مقالات، ایده و نوآوری دانش آموزان در سطح پایه نوید بخش آینده روشن برای جامعه بوده و باید با حمایت و سرمایه گذاری آن را شکوفا سازیم.


دبیر شورای سیاست گذاری سما استان هرمزگان، تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور را در گرو گسترش دامنه فعالیت‌های پژوهشی در جامعه خواند و تصریح کرد: اعتماد کردن به جوانان و فراهم کردن زمینه رشد و بالندگی این قشر بدون تردید افق روشنی در عرصه علمی کشور رقم خواهد زد.


مدیر دبیرستان دخترانه سما بندرعباس نیز در این همایش با قدردانی از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان گفت: نگاه و توجه مسئولان به امر پژوهش ستودنی است و موجب دلگرمی دانش آموزان در این حوزه شده است.


بیات، محور‌های این همایش را بیماری‌های ژنتیکی سلول‌های بنیادی و گیاهان عنوان کرد و گفت: تعداد ۴۵ مقاله و ۵ ایده نو به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی در گروه آموزشی و صاحب نظران این رشته در ‌‌نهایت ۱۳ مقاله و ۵ ایده بر‌تر انتخاب و برای ارایه در همایش معرفی شدند.


این همایش با ارایه مقالات و ایده دانش آموزان ادامه یافت و در پایان با معرفی نفرات برتر و اهدای جوایز به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته