دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1400 - 14:32
سفیر ایران در عراق:

آمریکا اجازه نمی‌دهد تحقیقات درباره ترور فرماندهان مقاومت به نتیجه برسد/ زمان برگزاری دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان

سفیر ایران در عراق گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به نتیجه دست یابد؛ اما عراق و ایران قصد دارند پرونده را تکمیل کنند.
کد خبر : 633126
ایرج مسجدی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ایرج مسجدی در مصاحبه با شبکه العهد عراق، درباره موضوعات مختلف ازجمله پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.


وی با بیان اینکه شهادت فرماندهان پیروزی رویدادی مهم و تاریخی است که باید گرامی داشته شود، تأکید کرد: عاملان این جنایت باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. کمیته قضایی مشترک عراق و ایران تشکیل و تا امروز چند نشست در بغداد و تهران برگزار شده و این پرونده در حال پیگیری است.


سفیر ایران در عراق افزود: این پرونده تا پایان پیگیری خواهد شد. پرونده چند بُعد ازجمله حقوقی، سیاسی و قضایی دارد؛ بنابراین پیگیری آن زمان‌بر است. آمریکا اجازه نمی‌دهد تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به نتیجه دست یابد؛ اما عراق و ایران قصد دارند پرونده را تکمیل کنند. پرونده ترور فرماندهان پیروزی به دست دستگاه قضایی عراق است و مابقی نهادها با دستگاه قضایی همکاری دارند. همین روند در ایران نیز جریان دارد.


سفیر ایران بیان کرد: جبهه مقاومت در منطقه حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، زیرا این جبهه در تلاش است تا حقوق ملت‌ها را بازگرداند. این محور از حمایت مسلم جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و نظر آمریکا برای ما اهمیتی ندارد، زیرا این کشور دشمن محور مقاومت است.


ایرج مسجدی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره گفت‌وگوهای تهران و ریاض گفت: چهار مرحله گفت‌وگو با عربستان با حمایت برادران عراقی در بغداد برگزار شده است. دور پنجم گفت‌وگوها به‌زودی در بغداد برگزار خواهد شد و تمایل داریم که به نتایجی مثبت دست پیدا کنیم. نکته‌ای که لازم است بیان شود، ‌ این است که نگرش جمهوری اسلامی ایران و همچنین نگاه عربستان در قبال این مذاکرات مثبت و سازنده است.


وی افزود: پس از پایان و قطعی شدن مذاکرات، ‌ نتیجه آن اعلام خواهد شد. علت وقفه‌ای که میان دور چهارم و پنجم پیش آمده، روی کار آمدن دولت جدید ایران و هماهنگی‌های دولت جدید برای ازسر گرفته شدن دور جدید است.


مسجدی همچنین به تلاش‌ها برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پرداخت و گفت: تا آنجا که در جریان هستم، بر این باورم این حادثه از جانب هر کسی که بود، به‌طور کامل شفاف نبود. من می‌توانم نگرش و موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این حادثه را بیان کنم. ایران این اقدام را به‌شدت مردود می‌داند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب