دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کارگاه آموزشی مطرح شد؛

تکنیک‌های فن بیان کدامند؟

کارگاه آموزشی فن‌ بیان در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان برگزار و تکنیک‌های فن بیان و ویژگی‌های یک سخنران تشریح شد.
کد خبر : 633070
آموزش فن بیان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لردگان، کارگاه آموزشی فن‌بیان با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان به گویندگی در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان برگزار شد.


در این کارگاه یک روزه، روش‌های ارتباط و انواع ارتباط، ویژگی‌های یک ارتباط سالم، انواع روش‌های سخنرانی، ویژگی‌های سخنران خوب، روش ارائه یک سخنرانی در جلسات، چگونگی استفاده از لحن، زیر و بم، تنفس و رفع استرس به فراگیران حاضر در کارگاه ارائه شد.


مدرس کارگاه و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان در این کارگاه آموزشی، مباحثه، مناظره، گفت‌وگو، سخنرانی و مذاکره را پنج ارتباط کلماتی میان افراد عنوان کرد و گفت: تحلیل و اشراف و به کاربردن درست زبان بدن، خبرخوانی، تهیه کردن نطق و روخوانی و محتواسازی مهم متن شعر گام‌های مؤثر در فن بیان و ویژگی‌های یک سخنران خوب است.


اعظم رحیمی اظهار کرد: یک سخنران خوب باید روش‌های سخنرانی را بداند و بشناسد، انسان‌شناس خوب باشد و در بیان کلمات تلفظ درست به‌کار ببرد و جذاب حرف بزند.


به گفته این مدرس، کیفیت، تنفس و لحن بیان تکنیک‌های فن بیان هستند و نخستین قسمت برای فن‌ بیان صداست که صدای خوب و قدرتمند ارثی نیست و با روش‌های مناسب و تمرین درست می‌شود.


رحیمی خاطرنشان کرد: شمرده حرف زدن، اعتماد به‌نفس، کنار گذاشتن خودپرستی، مشورت با افراد باتجربه و موفق، برخورد ملایمت‌آمیز با صدای خود، صحیح نشستن و ایستادن، آمادگی از قبل، رعایت زیر و بم صدا، تمرین و حفظ آرامش از جمله تکنیک‌های فن بیان به شمار می‌روند.


به گزارش آنا، در پایان این کارگاه، به شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا شد.


انتهای پیام//۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته