دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اندونزی برای روغن پالم یارانه می‌پردازد

اندونزی که بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پالم دنیاست، از تأثیر افزایش قیمت‌ها در امان نمانده است و قصد دارد برای روغن پخت‌وپزی که در بازار داخلی فروخته می‌شود، یارانه بپردازد.
کد خبر : 633056
پالم



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، اندونزی که بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پالم دنیاست، از تأثیر افزایش قیمت‌ها در امان نمانده است و قصد دارد برای روغن پخت‌وپزی که در بازار داخلی فروخته می‌شود، یارانه بپردازد.


ایرلانگا هارتارتو، وزیر هماهنگی امور اقتصادی اعلام کرد: دولت اندونزی قصد دارد ۳.۶ تریلیون روپیه (۲۵۰ میلیون دلار) درآمد حاصل از مالیات صادرات روغن پالم را برای تعدیل قیمت‌های داخلی این روغن پخت‌وپز هزینه کند و اختلاف قیمت را پرداخت کرده و همچنین مالیات روی ۱.۲ میلیارد لیتر روغن خوراکی را حذف کند.


روغن پالم که پرمصرف‌ترین روغن خوراکی جهان است، در اکتبر به رکورد بالایی صعود کرد و سال ۲۰۲۱ برای سومین سال متوالی رشد کرد. این امر به نگرانی‌ها نسبت به تورم جهانی قیمت مواد غذایی در شرایطی که زنجیره تأمین از شرایط اقلیمی نامناسب، پاندمی کووید ۱۹ و کمبود نیروی کار آسیب‌دیده است، افزود. انتظار می‌رود قیمت‌ها در سه‌ماهه نخست امسال بالا بمانند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته