دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نجف‌پور:

با مشارکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارائه نقش خاص دانشگاه‌های جهان شیعی حرکت می‌کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی گفت: با مشارکت همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارائه نقش خاص دانشگاه‌های جهان شیعی در تحقق جهان اسلامی قوی حرکت کنیم.
کد خبر : 632954
عزیز نجف‌پورآقابیگلو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عزیز نجف‌پور آقابیگلو در حاشیه نمایشگاه عکاسی «ما ملت امام حسینیم» که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: مشارکت واحد الکترونیکی در راهپیمایی اربعین با حمایت معاونت بین‌الملل سازمان صورت گرفته است.


وی افزود: ما نقشی در شکل‌گیری مراسم اربعین و مکتب حاج قاسم نداریم چراکه بزرگی بزرگان مسیر را پیش خواهد برد. بزرگترین کار ما این است که در این جریان مشارکت کنیم. در دنیایی که با تکیه بر عقل خود بنیاد شاهد اضمحلال دین و وحی از تمام ساحات زندگی بشر هستیم، ناگهان در منطقه‌ای از دنیا که کسی انتظار آن را ندارد، انقلاب اسلامی به وقوع می‌پیوندد، که مقدمه‌ای است برای بازگشت دین به دنیای جدید. دنیایی که اصول آن بر انکار وحی بنیان گذاشته شده بود. به همین دلیل، انقلاب اسلامی را می‌توان به نوعی یوم الله خواند. روزی که خداوند بدون واسطه‌ها و عرف‌های معقول انسانی که در تحلیل‌ها بر آن تکیه می‌کنند، تجلی پیدا می‌کند. این روز به نقطه عطفی در روند جهانی تبدیل می‌شود و انشالا این روند به ظهور حضرت حجت ختم خواهد شد.


نجف‌پور با تاکید بر اینکه در عراق مراسم اربعین وجود داشته است، گفت: راه‌پیمایی اربعین در ایران مساله جدیدی است و وقتی مردم ایران و سایر کشورهای شیعی وارد راهپیمایی اربعین می‌شوند از عالم موجود به عالم زیست وحی و عرفانی قدم می‌گذارند. عالمی که در آن مردم حاضرند هر چه دارند فدا کنند تا عشق خود را به اهل بیت نشان دهند. از این جهت، این روز را هم می‌توان یوم الله خواند. شهادت حاج قاسم سلیمانی هم می‌توان به همین شکل تفسیر کرد. زمانی که سردار کشور به شهادت می‌رسد، مردم از هر طیفی در مراسم سوگواری شرکت کرده و تجدید پیمان می‌کنند. ما نقشی در توسعه اربعین نداریم و فقط می‌توانیم در این مراسم مشارکت کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی گفت: تنها تامل و نکته‌ای که وجود دارد این است که دانشگاهیان و متخصصینی که علم آنها در پیشرفت جهان اسلام لازم است، در پارادایم اربعین نقش خود را به درستی ایفا کرده و در راستای پیشرفت جهان اسلام نسخه ارائه دهند. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به عنوان دانشگاه تمدن ساز اسلامی وظیفه خود را در مسیر پیشرفت جهان اسلام به نوعی ایفا کند. در اصل می‌توان دلیل حضور واحد الکترونیکی در راهپیمایی اربعین را نیز به این شکل بیان کرد. ما برآنیم با مشارکت همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارائه نقش خاص دانشگاه‌های جهان شیعی در تحقق جهان اسلامی قوی حرکت کنیم.


انتهای پیام/۴۰۴۰/پ



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب