دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 13:33

کارشناسان: قطعه یافت‌شده متعلق به هواپیمای مفقودشده مالزی نیست

برخی کارشناسان صنعت هواپیمایی و نیز سخنگوی دولت تایلند گفتند که قطعه یافت‌شده در سواحل شرقی جنوب تایلند احتمالا بخشی از هواپیمای خطوط هوایی مالزی که حدود دو سال پیش مفقود شده بود، نیست.
کد خبر : 63286

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، تانیاپات پاتیکونگپان، رئیس منطقه «پاک فانانگ» تایلند، گفت: «قطعه بزرگ فلزی در ساحل استان ناخن سی تامارات پیدا شده است و روستاییان از مقام‌های محلی خواسته‌اند که آن را بررسی کنند.»


به‌دنبال این حادثه رسانه‌های تایلندی اعلام کردند که این قطعه می‌تواند بخشی از هواپیمای پرواز MH370 باشد که در مارس سال 2014 (فروردین 93) در حالی که با 239 سرنشین از کوالالامپور عازم پکن بود، مفقود شد.


قطعه‌ای از هواپیما در جولای 2015 (تیر ماه) در ساحل جزیره ریونیون کشف شده بود. از آن زمان تاکنون هیچ خبر دیگری درباره سرنوشت هواپیما منتشر نشده بود.


کارشناسان صنعت هواپیمایی می‌گویند: «جریان قوی در اقیانوس هند می‌توانند هزاران کیلومتر مسیر سقوط احتمالی هواپیما را تغییر دهند ولی بعید است که بقایای هواپیما در سراسر خط استوا و تا نیمکره شمالی گسترده شده باشد.»


جرج والدرون کارشناس روزنامه «فلایت‌گلوبال» که در زمینه صنعت هوانوردی مقالاتی منتشر می‌کند، در این‌باره گفت: «یافتن قطعه‌ای از بال هواپیما در ریونیون موضوعی خلاف نقشه‌های برآوردشده بود. حال باید بررسی دقیقی انجام شود و دید که آیا قطعه یافته‌شده به هواپیما تعلق دارد یا خیر؟»


هنوز هیچ‌یک از مقام‌های محلی به‌طور رسمی تایید نکرده‌اند که این قطعه مربوط به یک هواپیماست. پاتیکونگپان نیز می‌گوید که ماهی‌گیران با توجه به صدف‌هایی که روی قطعه جمع شده‌اند، می‌گویند که این قطعه احتمالا بیش از یک سال زیر آب نبوده است.


سانسیرن کایوکامنیرد سخنگوی دولت تایلند در این‌باره گفت: «به‌طور شخصی اعتقادی به این ندارم که قطعه یافت‌شده مربوط به هواپیمای خطوط هوایی مالزی باشد.»


جفری توماس کارشناس هواپیمایی استرالیا گفت: «بعید است قطعه‌ای که در تایلند یافت‌شده متعلق به بخشی از هواپیما باشد. این موضوع غیر منطقی است و معتقدم که این قطعه هیچ ارتباطی با هواپیمای پرواز MH370 مالزی ندارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب