دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1400 - 11:31

تفاوت چسب خمیری و چسب پودری چیست؟

استفاده از چسب برای نصب کاشی و سرامیک باعث ساده تر شدن، سریع تر شدن و کیفیت بهتر نصب کاشی و سرامیک شما خواهد شد.
کد خبر : 632842
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، چسب کاشی و سرامیک امروزه یکی از بهترین مصالح برای نصب کاشی و سرامیک هستند که علاوه بر این که می توان از آنها برای نصب کاشی و سرامیک استفاده کرد،


استفاده از چسب کاشی


چسب کاشی و سرامیک امروزه یکی از بهترین مصالح برای نصب کاشی و سرامیک هستند که علاوه بر این که می توان از آنها برای نصب کاشی و سرامیک استفاده کرد، برای ترمیم و باز سازی کاشی و سرامیک های آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از چسب برای نصب کاشی و سرامیک باعث ساده تر شدن، سریع تر شدن و کیفیت بهتر نصب کاشی و سرامیک شما خواهد شد و با اطمینان خاطر می توان گفت که استفاده از چسب برای نصب کاشی و سرامیک از سایر روش ها مانند کار کردن کاشی و سرامیک به صورت دوغابی بسیار بهتر است و دردسر کمتری هم دارد.


نکات مهم در استفاده از چسب کاشی



  1. اگر میخواهید کاشی را روی سطح گچی یا کاهگلی قرار دهید اول باید سطح کار را بتراشید وبجای آن از سیمان استفاده کنید تا سطح کار دوام خوبی داشته باشد.

  2. حتما در دمای مناسبی که شرکت سازنده پیشنهاد داده از چسب کاشی استفاده کنید ،چون استفاده از چسب در دماهای پایین تر باعث میشود کاشی نصب شده بعد از نصب مشکل پیدا کند.

  3. از چسب کاشی با کیفیت خوب و مرغوب استفاده کنید تا در دراز مدت با مشگل مواجه نشوید و هزینه شما هدر نشود.

  4. به نکاتی که سازنده روی بسته بندی در اختیار شما قرار میدهد توجه کنید ، و اگر میخواهید نتیجه کاشی کاری با چسب کاشی بعد از کار عالی باشد سطح زیر کار را قیل از نصب تیشه کاری کنید.



مزایای استفاده از چسب کاشی



  1. قدرت چسبندگی زیاد و استحکام بالا

  2. سرعت زیاد در کاشی کاری

  3. کم شدن هزینه کاشی کاری

  4. نیازی به تخریب و کندن سطح کار وجود ندارد



مقدار چسب کاشی مصرفی در کاشی کاری


مقدار چسب مصرف شده برای کارهایی که سطح زیر آنها صاف و تراز است حدودا ۳.۵ کیلوگرم در هر متر مربع است و برای کارهایی که سطح آنها ناصاف است ۵ کیلوگرم در هر مترمربع است.اطمینان از استحکام در مورد کاری که با چسب انجام شده است به دو عامل بستگی دارد :



  1. کیفیت و مرغوبیت چسب مورد استفاده

  2. تجربه کاری نصاب ،باید کاشی ها طوری نصب شوند که دارای استحکام زیاد باشند و در مقابل ضربه مقاومت خوبی داشته باشند.


بعضی افراد این عقیده را دارند که نباید از چسب کاشی در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد ،ولی میتوان با مخلوط کردن مقداری چسب بتن در جسب پودری کاشی مانع از نفوذ آب به چسب شد و با خیال راحت در جاهای مرطوب از آن استفاده کرد.


چسب پرسلان


نحوه استفاده از چسب کاشی پودری


چسب کاشی پودری بر پایه سیمان ساخته می شود و ترکیبات دیگری مانند شن و ماسه را نیز در ساختار خود دارا می باشند، همچنین این چسب ها با استفاده از افزودنی های پلیمری تقویت می گردند. برای استفاده از این چسب ها لازم است ابتدا این چسب با آب مخلوط گردد و بعد از اینکه به شکل خمیری در آمد، برای چسباندن کاشی روی سطوح مورد استفاده قرار گیرد. وجود پلیمر در ساختار چسب کاشی پودری باعث شده است که این چسب بعد از خشک شدن در مقابل آب و رطوبت مقاوم گردد و چسبندگی فوق العاده ای داشته باشد. اگر قصد دارید از چسب کاشی پودری مانند چسب پرسلان استفاده نمایید لازم است سطحی که قرار است روی آن عملیات نصب کاشی و سرامیک را انجام دهید کاملاً خشک و تمیز نمایید. هرگونه ذرات گرد و غبار و چربی روی سطح، می تواند از میزان چسبندگی چسب کاشی پودری بکاهد. این نوع چسب ها انوع مختلفی دارد که برترین نوع آن چسب پودری پرسلان می باشد.


چسب پودری پرسلان


نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری


چسب کاشی خمیری بر پایه رزین های اکریلیکی، مواد غلظت دهنده و مواد معدنی تولید و عرضه می شود. برخلاف چسب کاشی پودری که لازم بود برای استفاده از آن ابتدا آن را با آب مخلوط کرد، این چسب ها آماده مصرف می باشند و برای نصب کاشی آماده هستند. اگر بخواهید از چسب کاشی خمیری برای نصب کاشی و سرامیک استفاده کنید، لازم است ابتدا ناهمواری های سطح مورد نظر را با استفاده از مواد مختلفی نظیر چسب پرایمر یا چسب بتن از بین ببرید و روی سطحی صاف، کاشی ها را نصب کنید.


برخلاف چسب های پودری که برای خشک شدن به مدت زمان بسیار کمی نیاز داشتند، چسب های خمیری به ۷۲ ساعت زمان نیاز دارند تا به خوبی خشک شوند و کاشی را به سطح مورد نظر بچسبانند. چسب کاشی خمیری استحکام و مقاومت کمتری در مقابل رطوبت از خود نشان می دهد، به همین دلیل برای نصب سرامیک در کف حمام یا بخش هایی از خانه که با رطوبت و آب فراوان در تماس هستند، مناسب نمی باشد.


انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته