دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 12:28

ترامپ: حتی اگر آدم‌کشی کنم باز هم محبوبم

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدعی شد که حتی اگر به فردی در خیابان شلیک کند، باز هم حامیان خود را از دست نخواهد داد.
کد خبر : 63267

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنان به حامیان خود اطمینان دارد که گفته است می‌تواند در خیابان ششم نیویورک بایستد و «به یک نفر شلیک کند» و باز هم حامیان خود را از دست ندهد.


ترامپ که در آیوا سخنرانی می‌کرد، ادعا کرد که می‌تواند از پس هر تلاشی از سوی رقبای سیاسی‌اش برای به زیر کشیدن او، در صدر نظرسنجی‌ها باقی بماند.


اظهارات معمولا جنجال‌برانگیز این میلیاردر آمریکایی در حالی بیان می‌شود که مارکو روبیو، رقیب هم‌حزبی وی، روز شنبه موفق شد، تایید دس موینس رجیستر، بزرگترین و پرنفوذترین روزنامه ایالت آیوا، را به دست بیاورد. روزنامه رجیستر همچنین 9 روز مانده به اولین رقابت درون‌حزبی در آیوا، هیلاری کلینتون را از بین دموکرات‌ها انتخاب کرده است.


کسب تایید این روزنامه معتبر، دستاوردی بزرگ برای روبیو و کلینتون به شمار می‌رود. روبیو، سناتور ایالت فلوریدا، در نظر سنجی‌ها، پس از ترامپ و تد کروز، در ایالت آیوا در مقام سوم قرار دارد. در حالی که برنی ساندرز، نامزد دموکرات، در آیوا از کلینتون پیش افتاده است.


ترامپ گفت: «من می‌توانم در وسط خیابان ششم بایستم و به یک نفر شلیک کنم و [حتی با این کار] هیچ کدام از رای‌دهندگانم را از دست نخواهم داد.»


بر اساس جدیدترین نظرسنجی که رویترز و ایپسوس انجام داده‌‌اند، ترامپ در کل آمریکا از حمایت 40.6 درصدی جمهوری‌خواهان برخوردار است. همچنین بر اساس نظرسنجی‌ سی.ان.ان و او.آر.سی، درصد آرای ترامپ و کروز 37 به 26 است.


با این همه، ترامپ درسخنرانی دیگری که در منطقه «پلا» به حامیانش گفت که اگر رئیس‌جمهور شود لحن سخنانش را تعدیل خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته