دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 12:16

پیش‌بینی افزایش 40 درصدی تولید محصولات گلخانه‌ای در واحد گرمسار + تصاویر

برداشت محصولات ارگانیک گلخانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با حضور سرپرست این دانشگاه آغاز شد.
کد خبر : 63256

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با حضور در مرکز تحقیقاتی سیفی‌جات و گیاهان گلخانه‌ای این دانشگاه اظهار کرد: «در راستای تحقق سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تامین منابع مالی غیر شهریه‌ای، ۲۰۰۰ متر مربع از زمین‌های مرکز تحقیقاتی صیفی‌جات و گلخانه‌ای واحد گرمسار زیر کشت خیار درختی ارگانیک رفته است. »


دکتر طاهره میرساردو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری با اقدامات اصولی صورت گرفته نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش تولید کشت گیاهان گلخانه‌ای را شاهد خواهیم بود. »


میرساردو با بیان اینکه این طرح در راستای طرح‌های اقتصادی و خودکفایی دانشگاه آزاد اسلامی و در سایت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار راه‌اندازی شده افزود: «۲۰۰۰ متر مربع مزرعه گیاهان گلخانه‌ای و ۲۵ هزار متر مربع مزرعه تحقیقاتی است که محصولات کشاورزی در آن‌ها تولید می‌شود.»


وی اظهار کرد: «در مزرعه گیاهان گلخانه‌ای واحد گرمسار با استفاده از بذر درجه یک، محصولات به صورت ارگانیک و بدون استفاده از سموم شیمیایی تولید می‌شود و تولیدات این طرح مورد استفاده کارکنان و استادان قرار گرفته و مازاد آن به فروش می‌رسد».


به گفته این مسئول، مزرعه گیاهان گلخانه‌ای واحد گرمسار تا خرداد سال ۱۳۹۵و حدود ۵ ماه برداشت محصول خیار خواهد داشت.


سرپرست واحد گرمسار گفت: «با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه و تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کاهش وابستگی به شهریه، مزارع آموزشی و تحقیقاتی واحد گرمسار با استفاده ازپتانسیل‌ها، امکانات و نیروی انسانی موجود فعالیت خود را آغاز کرده و سعی شده است بدون استفاده از سموم شیمیایی دفع آفات و کنترل‌های لازم صورت گیرد. »


میرساردو یادآور شد: «تولید و عرضه گوشت شترمرغ، پرورش زنبور و تولید عسل و کشت، تولید و عرضه گیاهان گلخانه‌ای از جمله طرح‌های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده که تاکنون به ثمر نشسته است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب