دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 11:13

حاشیه‌سازی بحرینی‌ها بی‌نتیجه است/ هندبال هنوز شانس المپیکی شدن را دارد

به رغم شایعه سازی بحرینی‌ها تیم ملی هندبال کماکان شانس حضور در المپیک را دارد.
کد خبر : 63235

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، پس از آنکه اعلام شد تیم ملی هندبال ایران شانس این را دارد که به عنوان تیم پنجم آسیا راهی المپیک شود موجی از شادی وارد جامعه ورزش شد و از آن طرف انگیزه زیادی هم به ملی‌پوشان هندبال داده شد. این موضوع باعث شد تا هندبالیست‌های کشورمان با ارائه یک بازی زیبا امارات را شکست دهند و بالاتر از این تیم در رده سوم قرار بگیرند تا منتظر دیدار با عمان شوند. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند مجوز حضور در المپیک را صادر کند.


اما دیرور بحرینی‌ها مدعی شدند سهمیه آسیا در رشته هندبال چهار تیم است و تیم‌های سوم گروه‌های دو گانه مسابقات قهرمانی آسیا شانسی ندارند که برای پنجم شدن بجنگند و راهی المپیک شوند. به همین منظور تماسی با دبیر سازمان تیم‌های ملی گرفتیم تا وی نظرش را در این رابطه بگوید. مسعود زهرابی ضمن رد ادعای قطری‌ها به آنا گفت: «طبق‌اعلام کمیته هندبال بازی‌های المپیک سه تیم اول قاره‌های اروپا،‌ آمریکا، آسیا و آفریقا به همراه 9 تیم اروپایی که در مسابقات حذفی شرکت می‌کنند و همچنین قهرمان سال گذشته مسابقات قهرمانی جهان و تیم میزبان 23 تیم از 24 تیم المپیک را تشکیل می‌دهند.»


وی افزود: «تیم بیست و چهارم هم از بین تیم چهارم آسیا، آفریقا، آمریکا و تیم اول اقیانوسیه انتخاب می‌شود. به این ترتبب وضعیت تمامی تیم‌های حاضر در المپیک مشخص می‌شود.»


کاپیتان سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: «در دوره قبل رقابت‌های جهانی، فرانسه، قهرمان و قطر نایب قهرمان شد لذا فرانسه میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2017 است و تیم دوم مسابقات جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورد و با صعود مستقیم قطر به المپیک و رقابت‌های حهانی تیم پنجم آسیا شانس این را پیدا می‌کند به المپیک برود. با این حساب پیروزی ما بر عمان این فرصت را به ما می‌دهد که سهمیه ورود به المپیک را به دست آوریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته