دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون دبیر کل خانه کارگر: منافع برجام باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود

معاون دبیر کل خانه کارگر با تاکید بر اینکه همواره از نگاه اقتصادی به موضوع برجام ورود کرده‌ایم، گفت: برجام و گفت‌وگوی آن تمرینی برای حل مشکلات درون کشوری، درون جناجی و حتی گفت‌وگوهای اجتماعی بود و حاصل آن را باید در ابعاد مختلف و نه تنها اقتصادی دید.
کد خبر : 63227

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه آنچهدر راستای توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها اتفاق افتاده می‌تواند در درازمدت رونق اقتصادی کشور را فراهم کند، افزود: البته این امر مشروط بر آن است که سرمایه‌های واردشده به کشور چه در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی و سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و چه آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده باید به سمت تولید و اشتغال هدایت و مدیریت شوند.


رئیس سابق شورای اسلامی کار با تاکید بر اینکه سرمایه‌های وارد شده به کشور باید به سمت شهرک‌های صنعتی کانالیزه شوند، تصریح کرد: این سرمایه‌ها باید به ابزار صنعتی برای گرداندن چرخ تولید و تامین نیروی انسانی مورد نیاز تبدیل شوند. در این صورت می‌توان شاهد اقتصادی پویا توام با رشد متوازن نیروی کار و بازار اشتغال بود.


صادقی ادامه داد:‌ اگر در پساتحریم منابع مالی و اعتباری مدیریت نشوند یقینا به سرنوشت 800 میلیارد دلار منابع نفتی و مشتقات آن در دولت نهم و دهم دچار خواهند شد.


رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری اظهار کرد: مدیریت دولت گذشته نه تنها اقتصاد کشور را شکوفا نکرد بلکه چرخ صنعت ایران را تا رکاب در گل فرو بود که امروز نیز با رفع تحریم‌ها و جذب منابع خارجی امکان جبران آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته