دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1400 - 14:17

بررسی پرشر سوئیچ دانفوس با هیدروپرشین

پرشر سوئیچ دانفوس یکی از انواع پرشر سوئیچ‌ها به شمار می‌آید که با قابلیت تنظیم فشار می‌تواند عملکرد این چرخه را به شکل صحیحی ممکن سازد.
کد خبر : 631997
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، می‌دانید که برای محافظت از قسمت‌های مختلف یک چرخه تبرید از پرشر سوئیچ استفاده می‌شود. پرشر سوئیچ دانفوس یکی از انواع پرشر سوئیچ‌ها به شمار می‌آید که با قابلیت تنظیم فشار می‌تواند عملکرد این چرخه را به شکل صحیحی ممکن سازد. ما در این مطلب سعی داریم به شرح عملکرد تنظیم فشار پرشر سوئیچ دانفوس بپردازیم؛ زیرا این ویژگی کمک می‌کند فشار مخازن تنظیم شده و از افزایش فشار در محیط‌هایی که به طور معمول تحت فشار قرار دارند، جلوگیری شود.


پرشر سوئیچ چیست؟


پیش از آن که به معرفی پرشر سوئیچ دانفوس و بررسی عملکرد آن بپردازیم، لازم است ببینیم پرشر سوئیچ چه قطعه‌ای است و در چه دستگاه‌هایی کاربرد دارد؟ همان طور که می‌دانید روی بسیاری از دستگاه‌ها از سوئیچ استفاده می‌شود. به طورکلی کار سوئیچ‌ها ایجاد تنظیمات در هر دستگاهی است. یعنی یا فشار را تنظیم می‌کنند، یا میزان برق وارد شده به دستگاه را کنترل کرده و یا در تنظیم میزان حرارت نقش دارند. پرشر سوئیچ نیز کلیدی است که کمک می‌کند زمانی که فشار یک گاز و یا مایع به میزان مشخصی رسید، جریان یک مدار الکتریکی قطع یا وصل شود. در این قطعه سنسورهایی به کار رفته که از فشار مکش یا تخلیه بیش از اندازه در سیستم‌های تبرید جلوگیری می‌کند.


پرشر سوئیچ این قابلیت را دارد تا کمپرسور و فن را در کندانسورهای هوایی به کار اندازد و یا باعث استاپ آن‌ها شود و هدف از این کار نیز جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات سیستم فوق است.


پرشر سوئیچ‌ها از نظر کارکرد به مدل‌های زیر تقسیم می‌شوند.


هوا: این نوع پرشر سوئیچ ساده‌ترین مدل آن به شمار می‌آید و عمدتا در کمپرسورهای هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.


گاز: این مدل پرشر سوئیچ به گونه‌ای طراحی شده که تا جایی که ممکن است در بخش الکترونیکی از ایجاد جرقه جلوگیری شود. از آن جا که این محصول در سیستم‌هایی با گازهای مشتعل مورد استفاده قرار می‌گیرد، جرقه ممکن است آسیب زیادی به آن‌ها وارد نماید.


آب: این نوع پرشر سوئیچ بیشتر در پمپ‌های آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای قطع و وصل فشار به کار می‌رود و کارکرد ساده‌ای دارد.


بخار: از این قطعه بیشتر در سیستم‌هایی که نیاز به تحمل رطوبت و بخار بالایی دارند، استفاده می‌شود؛ زیرا می‌توانند فشار بخار بالا را تحمل کرده و آن را تنظیم نمایند.


بررسی پرشر سوئیچ دانفوس با هیدروپرشین


پرشر سوئیچ دانفوس چیست و چه عملکردی دارد؟


مانند هر پرشر سوئیچ دیگری جهت کنترل فشار در بسیاری از سیستم‌های تبریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سه بخش مهم حسگر، سوئیچ‌کننده و تنظیم‌کننده تشکیل می‌شود؛ به طوری که این سه فاکتور موجب می‌شوند تنظیم فشار صورت گیرد.


این قطعه عملکردی مکانیکی دارد و کنترل و تنظیم گاز را در محیط‌هایی مانند مخازن که تحت فشار قرار دارند بر عهده دارد؛ به این صورت که یک قسمت به صورت دیافراگمی که از هوا پر شده درون آن قرار دارد و هنگامی که به نقطه ست پوینت می‌رسد، سنسور را فعال می‌کند. این عملکرد سبب می‌شود یک کنتاکت الکتریکی در این میان برقرار شده و عملیات قطع و وصل جریان گاز صورت گرفته و منجر به تنظیم فشار شود. یک نکته مهم در خصوص کارکرد پرشر سوئیچ وجود دارد و آن هم طراحی دو نوع روش ریست خودکار و دستی در سوئیچ‌های کنترل‌کننده است.


در روش ریست خودکار پس از قطع شدن سیستم و استاپ کردن آن، زمانی که دوباره فشار به حد مجاز برسد، پرشر سوئیچ دوباره شروع به کار می‌کند؛ در حالی که در مدل دستی لازم است اپراتور بر این عملیات نظارت داشته و پس از این مراحل پرشر سوئیچ را به طور دستی روشن نماید.



معرفی انواع پرشر سوئیچ دانفوس


پرشر سوئیچ دانفوس در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده که همگی آن‌ها با کمی اختلاف، تنظیم فشار را بر عهده دارند. انواع پرشر سوئیچ این برند را با توجه به ویژگی‌ها و عملکردی که دارند، در مدل‌های زیر می‌توان دسته‌بندی کرد.



  • های پرشر سوئیچ:


این مدل در مقابل خطراتی مانند از کار افتادن موتور الکتریکی یا گرفتگی کویل‌های کندانسور، جهت محافظت از سیستم تبرید مورد استفاده در سیستم قرار می‌گیرد؛ به طوری که چنانچه دمای محیط بالا باشد و آب در بخش خنک کننده به اتمام رسیده باشد، موجب می‌شود لوله‌های خروجی کمپرسور مسدود شود و فن کندانسور خراب گردد. در این شرایط، های سوئیچ شروع به کار می‌کند.


از ویژگی‌های این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.



  • تنظیم فشار با عملکرد سریع آن در برابر تغییر فشار موجب افزایش طول عمر سوئیچ می‌شود.

  • در برابر لرزش، ضربه و شوکی که ممکن است به آن وارد شود مقاوم است.

  • ابعاد کوچکی دارد.

  • به طور یکپارچه طراحی و تولید شده است.

  • از نظر الکتریکی و مکانیکی عملکرد قابل اطمینانی دارد.

  • امکان کنترل دستی برای آن طراحی شده است.

  • لو پرشر سوئیچ:


از دیگر انواع پرشر سوئیچ دانفوس می‌توان به لو پرشر سوئیچ اشاره کرد. تنظیم فشار پرشر سوئیچ دانفوس در این مدل در مواقع کاهش فشار، از هدر رفتن آن و همچنین یخ زدن اواپراتورها و کویل جلوگیری می‌کند. از این سوئیچ در مانیتور کردن سردخانه‌ها و سایر سیستم‌های تبریدی بیشتر استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی پرشر سوئیچ‌های دانفوس در این مدل بهره‌مندی از قابلیت تنظیم فشار در هر دو سمت چپ و راست سیستم است.



  • های اند لو پرشر سوئیچ:


های اند لو پرشر سوئیچ دانفوس به گونه‌ای طراحی شده است که از امکان تنظیم فشار در هر دو سمت چپ و راست سیستم برخوردار شده و از قابلیت‌های پرشر سوئیچ دانفوس مدل های و لو هر دو بهره‌مند است.



  • پرشر سوئیچ‌های ریست‌دار:


این مدل نیز یکی دیگر از انواع پرشر سوئیچ‌های برند دانفوس به شمار می‌آید که در مدل‌های kp1 وkp5 موجود است. این دسته از پرشر سوئیچ‌ها در سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید با مبرد فریونی و آمونیاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بررسی پرشر سوئیچ دانفوس با هیدروپرشین


درباره هیدروپرشین


مجموعه هیدروپرشین فعالیت خود را از سال 1390 در زمینه تولید و تامین قطعات صنعتی هیدرولیک و پنوماتیک آغاز کرده است. به طوری که با بهره‌مندی از دانش فنی روز و برخورداری از توانایی تجربی در این زمینه توانسته قطعاتی از این دست را با کیفیت بالا در اختیار مشتری قرار دهد.


هیدروپرشین در حوزه فروش و تامین تخصصی قطعات صنعتی هیدرولیک، انواع شیر برقی هیدرولیک، پمپ دنده‌ای، جک هیدرولیک برقی و دیگر قطعات پنوماتیک را خدمات‌رسانی کرده و در زمینه تعمیرات این قطعات نیز فعالیت دارد.


از دیگر فعالیت‌های مجموعه هیدروپرشین می‌توان به بخش تعمیرات آن اشاره کرد که با بهره‌مندی از تکنسین‌های متخصص این حوزه می‌تواند امر تعمیرات هر یک از این قطعات را به نحو احسن انجام دهد.


چنانچه در حوزه‌هایی فعالیت دارید که برای سیستم‌های مختلف صنعتی نیاز به نصب و استفاده از پرشر سوئیچ دارید، مجموعه هیدروپرشین قادر است آن را از برندهای گوناگون و در مدل‌های مختلف به شما ارائه نماید که پرشر سوئیچ دانفوس در انواع مختلف یکی از این محصولات به شمار می‌آید. چنانچه مایلید از فعالیت‌ها و محصولات این مجموعه مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت هیدروپرشین به آدرس الکترونیکی https://hydropersian.com بزنید و در خصوص خرید هر محصول از راهنمایی و مشاوره تکنسین‌های مجرب این مرکز بهره‌مند شوید.


انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته