دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 13:14

سازمان ملل: بیش از 1000 نفر در خشونت‌های ماه گذشته عراق کشته شدند

گزارش‌ منتشر شده به وسیله مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که در جریان درگیری‌های ماه گذشته عراق دست‌کم ۱۱۰۰ نفر کشته شدند که بیش از ۶۰۰ نفر از این تعداد غیرنظامی بودند.
کد خبر : 6319

براساس آماری که روز گذشته (یکشنبه) به وسیله مرکز امدادرسانی سازمان ملل در عراق (یونامی) منتشر شد، در جریان خشونت‌های ماه گذشته در این کشور دست‌کم 1100 نفر کشته و 2280 نفر مجروح شدند که بیش از ۶۰۰ نفر از این افراد غیرنظامی بودند.


بیشترین میزان تلفات در استان بغداد با 1204 غیرنظامی (329 کشته و 875 مجروح) گزارش شده است.


اطلاعات «یونامی» نشان می‌دهد که تعداد تلفات در استان «الانبار» بیش از 372 غیرنظامی (81 کشته و 291 مجروح) بوده است. این آمار شامل 23 کشته و 196 مجروح در «رمادی» و 58 کشته و 95 زخمی در «فلوجه» می‌شود.


«نیکلای ملادنوف» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق گفت: حملات تروریستی عراق به طور عمده همه عراقی‌ها را هدف قرار می‌دهد . همچنین گزارش‌هایی به دست آمده است که نشان می‌دهد قتل‌های انتقام‌جویانه به وسیله گروه‌های مسلح در مناطق آزادشده از دست داعش انجام شده است.


وی تاکید کرد: راه حل نظامی چاره مشکل داعش نیست. به همین دلیل من از درخواست‌های مکرر رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و رئیس مجلس برای وحدت استقبال می‌کنم. هر تلاشی برای دستیابی به وحدت باید مبتنی بر قانون اساسی و مشارکت همه رهبران سیاسی، مذهبی و گروه‌های عراقی باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل عراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته