دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 09:39

آمریکا: عراق به آموزش‌های نظامی ما علاقه‌مند است

یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که بغداد تمایل خود را برای آموزش نیروهای نظامی‌اش به‌وسیله مربیان ائتلاف بین‌المللی با هدف مقابله با گروه داعش نشان داده است.
کد خبر : 63185

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام نظامی آمریکا روز گذشته (شنبه) گفت: «هم‌زمان با گسترش تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه داعش، دولت بغداد نیز تمایل خود را برای آموزش نیروهایش به‌وسیله مربیان نظامی ائتلاف نشان داده است.»


این مقام آمریکایی افزود: «عراقی‌ها می‌خواهند در زمینه آموزش نیروهای پلیس محلی کمک کنند و معتقدند که این نیروها نقش مهمی در آزادسازی رمادی ایفا کردند. آن‌ها در دسامبر 2015 (دی ماه) این منطقه را از تسلط گروه داعش خارج کردند و می‌خواهند مجددا این سناریو را (در مناطق دیگر) اجرا کنند.»


آمریکا که رهبری ائتلاف بین‌المللی را از آگوست 2014 (شهریور 93) برعهده دارد، در 11 فوریه 2015 (22 بهمن 93) نشستی با حضور وزیران دفاع 26 کشور مشارکت‌کننده در ائتلاف و عراق در بروکسل برگزار کرد تا موضوع کمک‌های اضافی برای مبارزه با گروه داعش را در عراق بررسی کند. واشنگتن پس از این نشست، اعلام کرد که ائتلاف به ادوات نظامی اضافی، مربیان و مستشاران نظامی، نیروهای ویژه، هواپیماهای نظامی و وسایل شناسایی هوایی نیاز دارد.


به‌گفته این مقام آمریکایی، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز جمعه در حاشیه اجلاس جهانی داووس با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد و کارتر وعده تلاش برای آموزش نیروهای پلیس محلی عراق را به عراق داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته